مردم آزاده از كشورهای مختلف، حامی فلسطین هستند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵


قزوه در نشست کبوتران حرم دوردست:

مردم آزاده از كشورهای مختلف، حامی فلسطین هستند

علیرضا قزوه: در جریان جنگ سی و سه روزه نیز تصمیم گرفتیم هر روز یك شعر خوب برای این مردم مظلوم ارائه دهیم و در جست‌وجوهایمان به این برخوردیم كه شاعران زیادی از كشورهای دیگر به زبان‌های مختلف در حمایت از این مظلومان شعر سروده اند.

 

 

 

 

721373راه‌نوا- بیست و چهارمین نشست «كبوتران مسجد دوردست» نهم خرداد ۱۳۹۵ با موضوع «نقش ادیبان و هنرمندان ایران و تركیه در ثبت وقایع ناوگان آزادی غزه» در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

 

در این نشست، ویسل باشچی، عضو هیئت علمی دانشگاه ماردین تركیه با بیان اینكه همه مردم تركیه، حامیان فلسطین هستند، اظهار كرد: نه تنها اسلام‌گراها، بلكه افرادی با طرز فكرهای دیگر هم از قدیم حامی فلسطین بوده و در این باره اتفاق نظر دارند.

 

وی اشاره كرد: در اینكه دولت تركیه نتوانسته به خوبی در زمینه حمایت از فلسطین قدم بردارد و حتی شاهد سوءاستفاده‌ها و استفاده های ابزاری از حامیان فلسطین بوده ایم شكی نیست. بعد از ماجرای ناوگان آزادی غزه، شاهد این بودیم كه دولت تركیه در موضعی، آن افراد مبارز را شهید محسوب كرد اما در سال های بعد این رویه عوض شد و دولت زیر سیطره رویدادهای سیاسی قرار گرفت.

 

باشچی تاكید كرد: با این حال نهادهای مردمی همچنان تلاش می كنند كه یاد شهدایی كه در راه فلسطین جانشان را فدا كردند حفظ كنند و چند شهرداری هم به اسم این شهدا پارک‌هایی را نام‌گذاری كرده اند.

 

این استاد دانشگاه همچنین اظهار امیدواری كرد: امیدواریم فاصله بین دولت و ملت در این زمینه كم شود و در قبال فلسطین، موضع‌گیری انقلابی منطبق بر دیدگاه های امام خمینی(ره) را داشته باشیم.

 

مردم آزاده از كشورهای مختلف، حامی فلسطین هستند

علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری نیز در این نشست با بیان اینكه مردم كشور ما نیز به شدت حامی فلسطین هستند، گفت: با این حال می دانیم كه ما تنها نیستیم كه در این راه گام برمی داریم بلكه در بین ملت های دیگر هم افراد زیادی هستند كه جدا از دولت هایشان فكر می كنند و برای آزادی فلسطین هر كمكی بتوانند انجام می‌دهند.

 

این شاعر افزود: در جریان جنگ سی و سه روزه نیز تصمیم گرفتیم هر روز یك شعر خوب برای این مردم مظلوم ارائه دهیم و در جست‌وجوهایمان به این برخوردیم كه شاعران زیادی از كشورهای دیگر به زبان‌های مختلف در حمایت از این مظلومان شعر سروده اند.

 

وی با تاكید بر نقش مهم حوزه هنری در دفاع از مردم فلسطین اظهار كرد: این نهاد پررنگ‌ترین اقدامات را در زمینه حمایت از مردم فلسطین و زنده نگه داشتن یاد شهدای مقاومت انجام می دهد، در حالی كه لازم است گوشزد شود دولت و مجلس شورای اسلامی نیز این مسئله را فراموش نكنند؛ چراكه مجلسی كه درباره فلسطین و هولوكاست موضع بگیرد، به آن میتوان مجلس شجاع نام داد.

 

قزوه درباره حمایت مردم تركیه از فلسطینی ها نیز توضیح داد: مردم تركیه، نویسندگان و شعرای تركیه و بسیاری از اعضای مجلس این كشور حامیان مردم فلسطین هستند. با این حال بسیاری از نویسندگان و فعالان این عرصه هنوز شناسانده نشده اند كه جا دارد در همایش ها و بزرگداشت‌هایی، بیش از این بر نام و تلاش آن ها تاكید شود.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...