شرکت‌ها و کنسرت‌گزاران عامل اصلی ابتذال ترانه‌ها هستند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵


رئیس شورای شعر و ترانه بیان کرد:

شرکت‌ها و کنسرت‌گزاران عامل اصلی ابتذال ترانه‌ها هستند

رئیس شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد می‌گوید: مقصر وضعیت نابسامان فعلی ترانه در کشور شرکت‌هایی هستند که برای خرید و یا اجرای ترانه‌ها در کنسرت و آلبوم‌ها شرط و شروط می‌گذازند.

 

 

 

 

۴۵d06f2133127727c9d7316ad0b39fca_XLراه‌نوا- محمدعلی بهمنی رئیس شورای شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اظهارنظرهایی که فضای ترانه کشور را سراسر ابتذال عنوان می‌کند، به گفت: اینگونه اظهارنظرها درباره ترانه می‌تواند حاکی از بی‌اطلاعی از وضعیت ترانه باشد. سوال این است که ترانه‌های مبتذل آیا تنها در شورای ارشاد است که تایید می‌شوند یا اینکه از جای دیگری هم می‌توانند مجال انتشار بیابند.

 

وی ادامه داد: تا جایی که من می‌توانم عنوان کنم دوستان شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد همگی به کلمه تعهد دارند و واقعاً آنچه که می‌شود ترانه نامید را مجوز می‌دهد.

 

بهمنی افزود: آنچه که امروز در گونه شعری ترانه در حال اتفاق است نه تقصیر شاعر است و نه تقصیر خواننده و یا حتی آهنگساز. رویکرد موسیقی کشور ما به سویی رفته است که اصلاً کار قوی را نمی‌پذیرد.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که ترانه‌هایی که از نظر بیان قوی هستند برای اجرای کنسرت که فضای شادی را می‌طلبد از سوی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران پذیرفته نمی‌شوند. به همین خاطر در وضعیت فعلی، مقصر اصلی شرکت‌ها و کنسرت‌گزارانی هستند که می‌گویند اگر می‌خواهید کارتان را بخریم، باید شعرتان فضایی داشته باشد که فضای پرغم امروز مردم را کمی شاد کند! آنها هم فکر می‌کنند به مردم خدمت می‌کنند و غافل از این هستند که خدمت به مردم باید خدمت به فرهنگ مردم باشد.

 

وی در پایان تاکید کرد: شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد هر هفته در قالب دو جلسه، چیزی نزدیک به ۴۵۰ ترانه را مورد بررسی قرار می‌دهد که از این تعداد شاید نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ ترانه اصلاحیه گرفته و یا اینکه کامل رد می‌شود.

 

 

 

 

منبع: مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...