قزوه: تار و پود انقلاب ما فرهنگ است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳


در بازدید دانشجویان زبان و ادبیات فارسی مصر از حوزه هنری؛

قزوه: تار و پود انقلاب ما فرهنگ است

قزوه خاطرنشان كرد: خوشحالیم كه رهبر ما امام خمینی (ره) شعر گفته بود و دیوان شعر دارد. حضرت آیت الله العظم خامنه‌ای نیز شاعر هستند و هر سال ما شاعران خدمت ایشان می رویم و در حضورشان به شعرخوانی می نشینیم و این نكات نشان می دهد كه تار و پود انقلاب ما فرهنگ است. ادبیات و عرفان كشورمان شهرت جهانی دارد و به عرفان و شعرمان افتخار می كنیم.


 

 

 

 

20150127163132gb-IMG_7669راه‌نوا-  در دیدار هیئت دانشجویان ادبیات و زبان فارسی از حوزه هنری، این دانشجویان در دفتر هادی مولوی دوست مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری به گفت و گو با علیرضا قزوه و موسی بیدج نشستند.

 

امروز در حوزه هنری تمام هنرها جمع است
علیرضا قزوه در این دیدار و در معرفی خود به هیئت مصری گفت: بیش از آن كه مدیر باشم، شاعرم و به شاعر بودنم افتخار می كنم. البته نویسنده هم هستم و چندین سفرنامه نوشته ام.

 

وی ادامه داد: روزگاری بسیاری از نقاط جهان به زبان فارسی صحبت می كردند و پیش از آمدن انگلیس ها به هند نیز زبان رسمی این كشور فارسی بود. پادشاه رم از پادشاه ایران در دوران صفویان در نامه ای درخواست می كند دیوان شعر صائب را به عنوان هدیه برایش بفرستند و یا سعدی وقتی به چین رفته بود دید مردم شعرهایش را آنجا می خوانند.

 

این شاعر كشورمان همچنین با بیان این كه تمدن مصر مشهور است و همه این كشور را دوست دارند، عنوان كرد: امروز در حوزه هنری تمام هنرها در بعد پژوهش، تحقیق و هم خلاقیت و تولید جمع شده است و فعالیت می كنند. هیچ انقلابی را نمی توان سراغ گرفت كه مردم خودشان به خیابان ما آمده باشند و شعار داده باشند و به همین دلیل هم انقلاب ما یك انقلاب فرهنگی و هنری است.

قزوه خاطرنشان كرد: خوشحالیم كه رهبر ما  امام خمینی (ره) شعر گفته بود و دیوان شعر دارد. حضرت آیت الله العظم خامنه‌ای نیز شاعر هستند و هر سال ما شاعران خدمت ایشان می رویم و در حضورشان به شعرخوانی می نشینیم و این نكات نشان می دهد كه تار و پود انقلاب ما فرهنگ است. ادبیات و عرفان كشورمان شهرت جهانی دارد و به عرفان و شعرمان افتخار می كنیم.

 

این شاعر خطاب به دانشجویان مصری گفت: در ادبیات سه پله داریم، پله اول دستور زبان است، پله دوم نثر است و پله سوم كه تاكید دارم دوستان بروند و به آنجا برسند؛ شعر است. زمانی كه بتوانید شعر بگویید به قله ادبیات دست پیدا كرده اید.

 

 

20150127163138gb-IMG_7697auv

 

موسی بیدج، شاعر و مترجم ادبیات عرب، نیز با بیان این كه مصری ها بیشترین توجه را به ادبیات فارسی داشته اند، اظهار كرد: اینجا هم به ادبیات عرب و ادبیات مصر توجه می شود، البته نه به اندازه مصر؛ چرا كه در پروژه بزرگ ترجمه در مصر بیش از 100 كتاب فارسی ترجمه شده است.

 

وی افزود: ادبیات آیینه ملت ها ست و می توانیم گاهی خودمان را از آیینه همسایه ببینیم و گاهی هم همسایه ها خود را در آیینه ادبیات كشورمان ببینند.

 

پس از پایان این نشست هیئت مصری از بخش های مختلف حوزه هنری بازدید كردند.

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...