هنر انقلاب بدون هنرمندانش تعریف نمی‌شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴


چهره برگزیده سال 93 هنر انقلاب اسلامی در بخش شعر

هنر انقلاب بدون هنرمندانش تعریف نمی‌شود

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری كه با تازگی به عنوان نامزد چهره برگزیده سال 93 هنر انقلاب اسلامی از سوی حوزه هنری معرفی شده است، گفت: هنر انقلاب بدون هنرمندانش تعریف نمی شود و حوزه هنری در پرورش این هنرمندان تاثیر بسزایی داشته است.

 

 

 

 

IMAGE635360229976723134راه‌نوا- قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی کاندیدای دریافت جایزه چهره برگزیده سال 93 هنر انقلاب اسلامی را معرفی کرد. در بخش سینمایی ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم سینمایی «چ» و نرگس آبیار برای فیلم «شیار 143» کاندیدا شده‌اند. در بخش تجسمی نیز مسعود نجابتی برای فعالیت در حمایت و تولید آثار تجسمی برای دفاع از شان نبی مکرم اسلام (ص) کاندید دریافت جایزه شده است.

 

وی ادامه داد: در بخش شعر فاضل نظری به خاطر جریان سازی شعر انقلاب اسلامی و در بخش ادبیات نیز، مرتضی سرهنگی به دلیل تاثیرگذاری و ایجاد ادبیات دفاع مقدس و گونه‌ای از ادبیات که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور را از ورود ادبیات وارداتی بی‌نیاز کرده است و حضور موثر ایشان در تولید 4 اثر مطرح دفاع مقدس کاندیدای دریافت نشان «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» شده‌اند.

 

فاضل نظری در گفت و گویی با بیان این كه هنر انقلاب آرمان‌های این حركت مردمی را در پیش روی خود قرار می‌دهد، اظهار كرد: در برخی رشته‌های هنری و ادبی قدم‌های بیشتری در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی برداشته شده است، تا جایی كه مفهوم «هنر انقلاب اسلامی» به طور ملموس پذیرفته شده است.

 

وی ادامه داد: تصور می‌كنم تعریفی كه مقام معظم رهبری درباره شعر انقلاب طرح كرده‌اند، تعریف جامعی باشد. این كه اگر یك شعر حتی در یك سطر و یا بیت به ارزش‌های انقلاب و موضوعات معرفتی بپردازد در حقیقت شعر انقلاب است و در این مفهوم كلی قرار می‌گیرد.

 

نظری همچنین با تاكید بر این كه هنر انقلاب بدون هنرمندانش تعریف نمی‌شود، عنوان كرد: حوزه هنری یكی از نهادهایی ست كه در پرورش هنرمندان انقلاب اثرگذار بوده است و نقش محوری و غیرقابل چشم پوشی در این گونه هنر دارد.

 

این شاعر كشورمان با اشاره به آثار هنری و ادبی كه در رشته‌های مختلف در زمینه انقلاب اسلامی تولید شده است، عنوان كرد: امروز هنرمندان حرف‌های تازه‌ای در باب هنر انقلاب برای بیان و ارائه دارند و در زمینه شعر می‌توان گفت تمام اشعار امروز كشورمان، جزئی از آسمان پر شوكت شعر انقلاب هستند.

 

جشن هنر انقلاب 19 فروردین ساعت 16 در تالار سوره حوزه هنری برگزار و چهره سال 93 هنر انقلاب معرفی خواهد شد.

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...