شعر امروز ایران صاحب سبک است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵


علیرضا قزوه:

شعر امروز ایران صاحب سبک است

علیرضا قزوه، مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، بیان كرد: امروز صاحب ادبیاتی متكی به خود و متعلق به انقلاب هستیم.

 

 

 

 

۲۰۱۴۰۷۰۶۱۳۴۸۰۹cb-ali111راه‌نوا- علیرضا قزوه، با بیان اینکه سال‌هاست حوزه هنری در زمینه ادبیات انقلاب، تلاش می کند، افزود: آثار خوبی در حوزه شعر و داستان با محوریت انقلاب اسلامی تولید شده و بسیاری از بزرگان ادبیات و شعر انقلاب در حوزه هنری حضور داشته اند.

 

وی ادامه داد: امروز با گذشت نزدیک چهار دهه از انقلاب اسلامی به جایی رسیده ایم که می توانیم این آثار را نقد و بررسی کنیم و از منظر این تحلیل، به افقی برسیم که بگوییم صاحب ادبیاتی متکی به خود و متعلق به انقلاب هستیم.

 

این شاعر همچنین با تاکید بر لزوم ارتباط میان دانشگاه و حوزه هنری گفت: دهه‌ها گذشت که دانشگاه با شعر انقلاب انس بگیرد اما خوشبختانه این اتفاق افتاده و امروز پایان‌نامه‌های زیادی درباره ادبیات انقلاب داریم.

 

قزوه ضمن بیان اینکه این موضوع در دستور کار حوزه هنری نیز بوده است، افزود: از تمام مراکز استانی خواسته ایم به سراغ دانشگاه‌ها رفته و با آن ها ارتباط بگیرند. همین طور که شاهد هستیم بسیاری از اساتید دانشگاهی با حوزه هنری ارتباط گرفته و بیش از ۵۰۰ رساله جمع آوری کرده ایم که بر آثار یک یا چند شاعر انقلابی متمرکز شده اند و در حوزه هنری یکی از برنامه هایی که داریم این است که این رساله ها را چاپ کنیم.

 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری ادامه داد: با همه توفیقاتی که در سال های اخیر در زمینه ادبیات انقلاب حاصل شده، کاری که لازم است انجام دهیم این است که در زمینه نظریه ادبی بیش از پیش فعالیت کنیم و لازم است دانشگاه در این زمینه با ما شریک شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ -۴ هزار کتاب شعر در حوزه هنری منتشر شده است، افزود: این آمار در مقایسه با کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی، آمار بالایی است و حتی زمانی که قرار بود برای پروین اعتصامی کنگره شعر برگزار شود، دیدیم در دو سال بیش از هزار کتاب شعر از زنان برای این کنگره فرستاده شد که رقم عجیب و خوبی است.

 

قزوه ضمن تاکید بر اینکه امروز شعر ما می تواند صاحب مکتب باشد و ادبیات انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کنیم، افزود: نظریه هایی چون «حیات طیبه» و «سبک زندگی ایرانی – اسلامی» نظریه‌هایی است که هنر انقلاب می تواند بر پایه و اساس آن ها استوار باشد.

 

 

 

 

 

 

منبع: حوزه هنری

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...