گلایه قزوه از بی‌توجهی مسئولان به محافل ادبی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵


در مراسم شب‌ شعر انقلاب در خرم‌آباد

گلایه قزوه از بی‌توجهی مسئولان به محافل ادبی

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: مدیران و دولت در حدی که سینما و موسیقی را تحویل می‌گیرد شعر را تحویل نمی‌گیرد، اما تمام بار سبک ادبی انقلاب اسلامی به دوش ادبیات است.

 

 

 

 

ImageHandlerراه‌نوا- علیرضا قزوه شب گذشته در مراسم شب‌ شعر انقلاب در خرم‌آباد با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی هنرمندی بی‌قرار بود، اظهار داشت: انقلاب هنرمند بی‌قرار می‌خواهد.

 

وی با بیان اینکه بحث ما در مورد ادبیات انقلاب و رسیدن به سبک و مکتب ادبی انقلاب اسلامی است، افزود: شما به عنوان جامعه فرهیخته دانشگاهی وظیفه‌دارید به‌ عنوان هنرمند بی‌قرار انقلاب، بخشی از این وظیفه را بر دوش بکشید.

 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بیان کرد: محمدرضا روزبه پژوهشگر لرستانی از حوزه جغرافیایی استان می‌تواند گام وسیع‌تری بردارد و کارهای وی را مجموعه کشورهای فارسی‌زبان استفاده کنند، مانند اثر خوبی همچون کتاب ادبیات معاصر که حق مطلب در آن ادا شده و در زمینهٔ ادبیات انقلاب نیز سهمی دارند.

 

وی با بیان اینکه در زمینهٔ نقد و بررسی ادبیات انقلاب باید بیشتر کار کنیم، عنوان کرد: در زمینهٔ ادبیات، کارهای خوبی انجام شده که همه به این امر اذعان دارند.

 

قزوه تصریح کرد: اگر شاعران نبودند، اثری خلق نمی‌کردیم چرا که همین ادبیات دفاع مقدس با شاخه‌های تناور و ریشه‌هایی که در زندگی مردم رفته، امروز حرف زیادی برای جهانیان دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اولین رساله دکترای ادبیات ایران را فرانسوی‌ها نوشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز نگاه می‌کنیم که فقط راجع به قیصر امین‌پور بیش از ۳۰۰ پایان‌نامه دکترا و فوق‌لیسانس نوشته‌اند و نشان از این دارد که وضعیت در حوزه ادبیات بسیار خوب است.

 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه در برابر محافل، کنگره‌ها و جشنواره‌های فیلم که برگزار می‌کنند محفل ادبیات فقیرانه به نظر می‌آید، گفت: مدیران و دولت در حدی که سینما و موسیقی را تحویل می‌گیرد شعر را تحویل نمی‌گیرد، اما تمام بار سبک ادبی انقلاب اسلامی به دوش ادبیات است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز ادبیات در هفت هنر تأثیرش را گذاشته و با همه سادگی هنر اول ما‌ست، افزود: برای ساختن فیلم‌‌ در سینما پول‌های میلیاردی نیاز است، ولی شاعر انقلاب با کاغذ و قلم ‌رسالتش را انجام داده و خط‌شکنی می‌کند و همیشه اولین حرف‌ها و پیام‌ها را دارد.

 

قزوه بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از شعر و ادبیات رضایتی دارند که از هیچ هنری ندارند لذا شاعران نیز خود را دست‌کم نگیرند چرا که بار زیادی را به دوش برده و می‌بریم.

 

 

 

 

 

منبع: تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...