فعالیت خودجوش و موثر در فضای ادبیات موجب شد که رهبر انقلاب ما را ببینند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴


مدیر عامل موسسه شهرستان ادب:

فعالیت خودجوش و موثر در فضای ادبیات موجب شد که رهبر انقلاب ما را ببینند

مدیر عامل موسسه شهرستان ادب در نخستین دوره جلسات هم اندیشی دبیران انجمن های ادبی شهرستان ادب گفت: هر کدام از انجمن ها در شهرستان ها و مراکز استان باید با توجه به فضای فرهنگی منطقه خود فعالیت کنند. انجمن ها باید از ظرفیت های محلی استفاده کنند و به صورت طبیعی رشد کنند و منتظر مرکز نمانند و گلخانه ای رشد نکنند.

 

 

 

 

IMG12145421راه‌نوا- نخستین دوره جلسات هم اندیشی دبیران انجمن های ادبی شهرستان ادب عصر روز گذشته در حاشیه اردوی شعری آفتابگردان ها با حضور دبیران انجمن های ادبی شهرستان ادب و مدیران این موسسه در شهر مشهد برگزار شد.

 

ادبیات مهم ترین خط فعالیت شهرستان ادب است

علی محمد مودب مدیر عامل موسسه شهرستان ادب در این نشست گفت: ادبیات مهم ترین خط فعالیت شهرستان ادب است و انجمن های ادبی شهرستان ها می تواند هر کدام یک شهرستان ادب باشد و فعالیت خود را ادامه دهند و هرکدام یک فعالیت جدید مانند مرکز داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از این مراسم گفت: هر کدام از انجمن ها در شهرستان ها و مراکز استان باید با توجه به فضای فرهنگی منطقه خود فعالیت کنند. انجمن ها باید از ظرفیت های محلی استفاده کنند و به صورت طبیعی رشد کنند و منتظر مرکز نمانند و گلخانه ای رشد نکنند.

 

رزمندگان، در دفاع از خرمشهر از کسی دستور نگرفتند

مودب در ادامه افزود: مگر در خرمشهر رزمندگان چطور از شهر دفاع کردند و شهر را نگه داشتند و مگر کسی به آنها امکانات می داد، آن مردان بدون اینکه از کسی دستور بگیرند وارد منطقه می شدند و جانانه دفاع می کردند.

 

مدیر عامل موسسه شهرستان ادب در بخش دیگری از سخنانش گفت: فعالیت خودجوش و موثر در فضای ادبیات موجب شد که رهبر انقلاب ما را ببینند و از فعالیت ما تمجید کردند. فرهنگ متولی و دلسوز می خواهد و کسی را می طلبد که در میدان بایستد و دبیران استانی به رشد اعضا کمک می کنند.

 

وی در ادامه گفت: ایده اصلی این است که در انجمن ها شعر خوب تولید شود و شاعر توانمند پرورش یابد. خلاقیت های ساده راهگشا خواهد بود و می تواند به تقویت انجمن ها بیانجامد.

 

اعتبار ادبی شهرستان ادب بر کسی پوشیده نیست

مودب گفت: اعتبار ادبی شهرستان ادب امروز بر کسی پوشیده نیست و با این اعتبار می شود فعالیت ها را پیشبرد و به نتیجه رساند.

 

در این جلسه دبیران انجمن های ادبی شهرستان ادب نکات خود را در ارتباط با فعالیت های انجمن ها بیان کردند و در این جلسه هم اندیشی نظرات سایرین پیرامون آن نکات مطرح شد.

 

در این نشست علاوه بر علی محمد مودب، میلاد عرفان پور مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، محمدمهدی سیار، محمدحسین نعمتی، علی داوودی، سید وحید سمنانی، علیرضا احرامیان پور (یزد)، مرتضی حیدری آل کثیر (اهواز)، سعید تاج محمدی (کاشمر)، علیرضا داوری (کاشمر)، سید سراج الدین جزایری (شهرکرد)، حسن پاکزاد (زنجان)، رضا شیبانی اصل (تبریز)، حسین مودب (مشهد)، علی فردوسی (اصفهان)، احمدرضا رضایی (اصفهان) و حسن دلبری (سبزوار) نیز حضور داشتند و هرکدام نظرات و تجارب خود را مطرح کردند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...