عالم ادبیات عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست/ما شاعرانه مدیریت می‌کنیم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴


محمدمهدی سیار:

عالم ادبیات عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست/ما شاعرانه مدیریت می‌کنیم

مدیر دفتر پژوهش مؤسسه شهرستان ادب گفت: کار در شهرستان ادب و به‌طور کلی فضای ادبیات و هنر تأکید بر دوستی و محبت در کار است. عالم ادبیات عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست، عالم سلب نیست، عالم ایجاب است.

 

 

 

 

13910512000414_PhotoL1راه‌نوا- محمدمهدی سیار، مدیر دفتر پژوهش این مؤسسه، با اشاره به فعالیت شهرستان ادب در فضای ادبی کشور گفت: ما مدیریت شاعرانه می‌کنیم. دوستان ما در شهرستان ادب، چه در حوزه شعر و چه در حوزه داستان، همان برخورد را با کار ادبی اجرایی دارند که با اثر ادبی، با کشف یک استعداد در شهرستان‌های دور به همان اندازه خوشحال می‌شوند که از کشف یک مضمون ناب برای شعرشان. عزتی پاک در داستان همان عشقی را که به گفتن و نوشتن دارد، به خواندن آثار دیگران و دیده شدن آنها دارد.

 

سیار ادامه داد: دوستان ما در شهرستان ادب با همان حسی که به کلمه و شعر داشتند و با همان وقت و قلب گذاشتنِ شبانه‌روزی که برای شعر و داستانشان می‌گذارند، در مؤسسه فعالند. در شهرستان ادب دوستانی مانند استاد محدثی خراسانی، چندین‌برابر وقتی که برای شعر خودشان می‌گذارند، برای آموزش علاقه‌مندان به شعر انرژی می‌گذارند. امیدوارم این برخورد شاعرانه و ادیبانه با کار اجرایی ادبی برای تمام کسانی که مجموعه‌های این‌چنینی را اداره می‌کنند و یا قرار است که وارد این کار شوند، بماند و بسط پیدا کند. این دست ایثارها به تمامی فضای ادبی کشور کمک خواهد کرد.

 

پرهیز از سیاست‌زدگی در کار ادبی و فرهنگ امری جدی است

سیار در ادامه به روند کاری رسانه‌ها و نوع رویکرد آنها به حوزه فرهنگ و ادب اشاره کرد و گفت: پرهیز از سیاست‌زدگی در کار ادبی و فرهنگ امری جدی است. خبر امروز عجین با عالم سیاست است و سیاست همه چیز را مثل آبی که به اسفنج نفوذ می‌کند، تسخیر می‌کند. ما از ابتدا با تسخیر همه چیز از سیاست مبارزه می‌کنیم و بر اهمیت ادبیات بما هو ادبیات تأکید داریم و امیدواریم این در بازتاب رسانه‌ای کارهای ما نیز لحاظ شود.

 

مدیر دفتر پژوهش با بیان اینکه ادبیات فضای دوستی است، ادامه داد: کار در شهرستان ادب و به‌طور کلی فضای ادبیات و هنر، تأکید بر دوستی و محبت در کار است. این به‌معنای کوتاه آمدن از آنچه درست می‌پنداریم، نیست. عالم ادبیات، عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست، عالم سلب نیست، عالم ایجاب است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...