نتیجه دوره‌ آفتاب‌گردان‌ها معرفی ده‌ها فرد تازه به شعر انقلاب اسلامی بوده است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴


میلاد عرفان‌پور:

نتیجه دوره‌ آفتاب‌گردان‌ها معرفی ده‌ها فرد تازه به شعر انقلاب اسلامی بوده است

مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب گفت: نتیجه دوره آفتاب‌گردان‌ها معرفی ده‌ها فرد تازه به شعر انقلاب اسلامی بوده است که پیش از آن در هیچ جشنواره‌ای نبوده و کسی به آنها توجه نکرده است.

 

 

 

 

677458_587راه‌نوا- روز گذشته از فعالان موسسه «شهرستان ادب» به عنوان برپاکنندگان و حاضران در یک حرکت فرهنگی اثرگذار در حوزه ادبیات در خبرگزاری تسنیم تجلیل به عمل آمد. در این مراسم اسماعیل امینی، مصطفی محدثی خراسانی و ناصر فیض به نمایندگی از جامعه شعری کشور به ارزیابی فعالیت‌های موسسه شهرستان ادب پرداختند. هم‌چنین علی محمد مودب مدیرعامل موسسه، محمدمهدی سیار مدیر دفتر پژوهش ، علی‌اصغر عزتی پاک مدیر دفتر داستان، میلاد عرفان پور مدیر دفتر شعر، علی داوودی مدیر دفتر انتشارات و حسین نعمتی از فعالان ادبی و اعضای فرهنگی موسسه «شهرستان ادب» نیز سخنانی را درباره فعالیت های خود در این موسسه بیان کردند.

 

میلاد عرفان‌پور، مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب در بخشی از این نشست گفت: ما شاید در عرصه ادبیات از لحاظ بودجه ضعف و خلاء نداشته باشیم بلکه بودجه‌ای که داریم، مانند رودخانه‌ای پر آب است که بیشتر برای پرکردن کوزه‌ها، شستن لحظه‌ای ظروف و یا نهایتاً پر کردن استخر ویلای شخصی یک نفر استفاده می‌شود و آب این رودخانه کمتر به مزارع و تولید و کاشت می‌رسد و مشکل عمده ما این است.

 

تمام تلاشمان این است که استعداد شهرستانی‌ها هم دید شود

عرفان‌پور ادامه داد: شهرستان ادب تلاش کرده است که بخشی از این بودجه را به سمت آن نوجوان شهرستانی ببرد تا که او هم فضایی را برای دیده شدن، داشته باشد. دوره آفتاب‌گردان‌ها برداشت و جمع‌بندی از تجربه‌های گذشته بود و شهرستان ادب تلاش کرد که آن را به کمال برساند. نکته‌ای که درباره دیگر دوره‌ها مطرح است این است که ملاک همیشه بهترین شعر بوده است اما داوری در شهرستان ادب قدری پیچیده است و مهمترین داوری ما شناسایی بهترین استعدادها است و ما بدنبال شناسایی بهترین جوانه‌ها و استعدادها هستیم. در زمینه داوری‌های ملاک‌های متعددی را مد نظر داریم.

 

مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب تصریح کرد: ما در معیارهایمان به این مسئله توجه می‌کنیم که اگر شعر یک شاعر در بشاگرد به جایی رسیده است امتیاز بیشتری به او به نسبت شاعری در مرکز می‌دهیم. افرادی اینچنینی در دیگر داوری‌ها دیده نمی‌شوند اما در این دوره دیده می‌شوند. بیشترین استعدادها از دورافتاده‌ترین نقاط و روستاها هستند و شاهد هستیم که رشد این افراد از بچه‌های پایتخت بیشتر است.

 

وی افزود: ما برنامه جامعی را برای تربیت شاعران جوان انجام می‌دهیم و حدودا 11 اردو را برگزار کردیم که هفته آینده هم اردوی بعدی ما برگزار می‌شود که قبل و بعد از آن هم نقد مستمر شعر اعضاء آفتابگردان‌ها به شکل تلفنی و مکتوب انجام می‌شد. خوشبختانه جلسات شعری که ما در تهران داشتیم بسیار پربازده بوده و باعث شد که ما در 12 استان کشور هم انجمن شعر شهرستان ادب را ایجاد کنیم و بحمدالله علاوه بر تقویت شعر در آن استان نتیجه دوره‌ آفتاب‌گردان‌ها معرفی ده‌ها فرد تازه به شعر انقلاب اسلامی بوده است که پیش از آن در هیچ جشنواره‌ای نبوده و کسی به آنها توجه نکرده است.

 

عرفان‌پور در پایان گفت: بسیاری از شاعران دوره‌های آفتاب‌گردان‌ها در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف منتخب شده‌اند و اکنون شهرستان ادب در حوزه نشر یکی پرافتخارترین ناشران به لحاظ کسب جوایز بوده‌ است.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...