تأثیر نقد رهبر انقلاب بر اشعار حداد‌عادل
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵


تأثیر نقد رهبر انقلاب بر اشعار حداد‌عادل

غلامعلی حدادعادل در مراسم جشن امضای دفتر شعر خود در نمایشگاه کتاب گفت: تاثیر نقد و نظر رهبر معظم انقلاب بر شعرم را همیشه بر خودم مسلم دانسته و می‌دانم.

 

 

 

 

 

۱۵۷۶۳۷۷_۱۷۰راه‌نوا- حدادعادل در مراسم جشن امضای مجموعه شعر «هنوز هم» درباره تاثیرگذاری انس و معاشرت وی با مقام معظم رهبری در سرایش مجموعه «هنوز هم» نیز گفت: بیشتر شعرهای این مجموعه اندکی بعد از سروده شدن برای ایشان خوانده شده است و ایشان هم درباره آنها اظهار نظر کرده‌اند و من هم از نظر ایشان استفاده کرده‌ام.

 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: من به طور معمول کم شعر می‌گویم مثلا در یک ماه به طور متوسط کمتر از یک غزل می‌سرایم اما در همین زمینه هم این من نیستم که تصمیم بگیرم شعر بگویم بلکه شعر در درون من گفته می‌شود بنابراین این حس و تعبیر وجود دارد که شعرهای من از کلیشه‌های مرسوم دور شده و متفاوت است.

 

حداد عادل در ادامه با اشاره به ویژگی‌های غزل بعد از انقلاب اسلامی گفت: غزل بعد از انقلاب از زیبایی‌های سبک هندی بهره برده است یعنی آنچنان که در سال‌های قبل از انقلاب سبک هندی در شعر استفاده می‌شد که بسیار افراط‌آمیز بود و میان مردم و شعر فاصله می‌انداخت تغییر کرد و نوعی متعادل و زیبا از شعرسرایی در سبک هندی به وجود آمد.

 

وی افزود: کسانی که با شعر انس دارند یا در حافظه خود اشعار زیادی را حفظ کرده‌اند آگاهانه یا ناآگاهانه از زیبایی شعر در نثر بهره می‌برند. به نظر من اگر کسی اهل شعر باشد می‌شود جای پای تشبیهات شاعرانه را در نثرهایش دید. شعر در واقع برای او آرایش‌کننده نثر است. من به همه کسانی که دوست دارند نثرشان جان‌دار شود می‌گویم به شعر پناه ببرند.

 

 

 

 

منبع: وطن امروز

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...