شهید مجید حداد عادل، «قطره ناچکیده را مانم»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵


پاسداشت «او» امروز در جشنواره طبس برگزار می‌شود

شهید مجید حداد عادل، «قطره ناچکیده را مانم»

در دومین شب دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس که به شعر اختصاص دارد، مراسم بزرگداشت شهید هنرمند و شاعر، مجید حداد عادل، برگزار می‌شود.

 

حداد عادل«راه‌نوا»- شهید مهندس مجید حدادعادل  در سال ۱۳۳۰ متولد و پس از اخذ دیپلم  در سال ۱۳۴۸ وارد دانشگاه صنعتى شریف شد و در رشته مهندسى متالوژوى به تحصیل پرداخت. او با مطالعه، ذوق و ادب هنری همزمان با تحصیل در رشته مهندسی متالوژی به فعالیت های اسلامی پرداخت و در این مسیر ۲ بار دستگیر شد و به زندان افتاد.

 

مجید حدادعادل پس از فراغت از تحصیل جهت خدمت سربازی به مشهد و شیراز رفت و در سال ۱۳۵۷ برای گذراندن یک دوره تکمیلی در مدیریت به انگلستان عزیمت نمود و همگام با نهضت اسلامی مردم به مبارزه پرداخت.

 

شهید حداد عادل پس از پیروزی انقلاب و بازگشت به ایران به فعالیت در مراکز مختلف و مهم همچون، مسئولیت در دفتر نخست وزیری ،مسئولیت بخش فرهنگی جهاد سازندگی، عضویت در شورای مدیریت تولید رادیو، همکاری با شورای عالی دفاع و شورای تبلیغات جنگ،معاونت سیاسی اداری استانداری باختران و در آخر سرپرستی استانداری کرمانشاه پرداخت.

 

او که به جنگ توجه تام داشت و به شهادت عشق می ورزید، به محض شنیدن خبر پیروزی سپاه اسلام در شرق کارون، سرپرستی خبرنگاران خارجی اعزامی به جبهه را پذیرفت و سرانجام در تاریخ هفتم مهرماه ۱۳۶۰ در جبهه ی دارخوین بر اثر اصابت ترکش کاتیوشای دشمن به ناحیه سر آگاهانه و عاشقانه به استقبال شهادت رفت.

 

شهاب‌الدین حداد عادل فرزند این شهید والا مقام در مراسمی گفته بود: مقام معظم رهبری که خیلی خوب شعر را می‌شناسند و ایشان درباره شهید مجید حداد عادل فرمودند که اگر بخواهم این شهید را توصیف کنم شاید این مصراع از صفای اصفهانی بهترین توصیف برای او باشد که: «قطره ناچکیده را مانم».

 

این شهید گرانقدر که در دستی بر آتش شعر هم داشت و هم اکنون آن شعر بر فراز مزارش حک شده است که:

 

می نشینی بر کرانه، می کشی از دل زبانه

او به میدان در نبردی با ستمکار زمانه

 

می شود ناگه به سویش تیری از دشمن روانه

قامت سرو بلندش بشکند چون از  میانه

 

شکر خالق می گذاری ، بر لبت هست این این ترانه

لن تنالوا البر حتی تنفقوا ممّا تحبون

 

امروز (۲۶ مرداد ماه) و در جریان برگزاری دومین جشنواره ترانه و موسیقی طبس قرار است پاسداشت شهید مجید حداد عادل در محل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...