ویژگی بارز هنر انقلاب سلامت آن است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵


«غلامرضا صنعتگر»:

ویژگی بارز هنر انقلاب سلامت آن است

خواننده موسیقی پاپ کشورمان گفت: در کشور ما هنرهای ناسالم زیادی وجود دارد که باید جلوی آن‌ها گرفته شود. ویژگی مهم هنر انقلاب را سلامت آن می‌دانم.

 

 

 

 

۶۳۵۷۶۴۵۷۱۷۴۸۶۴۴۷۰۵راه‌نوا- غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ در گفت‌وگویی با اشاره به دهه فرهنگ انقلاب اسلامی گفت: یکی از عمده‌ترین و به حق ترین هنرها، هنر انقلاب است. این هنر، هنر سالمی است که در صورت استفاده از شعر و موسیقی مناسب، جوانان بیشترین ارتباط را با آن برقرار می‎‌کنند.

 

وی گفت: ما بچه انقلابیم و هنر انقلاب را لمس کرده ایم. ویژگی بارز این نوع هنر، سلامت آن است. هنری که سالم باشد خیلی می تواند مثمر ثمر باشد. در کشور ما هنرهای ناسالم زیادی وجود دارد که باید جلوی آن‌ها گرفته شود. بهترین داورها درباره هنر، مردم هستند؛ ولی اگر مسئولین همت کنند به راحتی می توان هنر ناسالم را پاک سازی کرد.

 

این خواننده پاپ کشورمان عنوان کرد: وقتی صحبت از هنر انقلاب می شود یعنی بحث از هنر سالم شده است که مسیر سلامتی را تضمین می کند. ما برای چه چیزی انقلاب کرده ایم؛ برای سالم زندگی کردن. من ویژگی مهم هنر انقلاب را سلامت آن می دانم.

 

هنر انقلاب مختص زمان خاصی نیست

صنعتگر درباره هنر غیرانقلابی گفت: من به فرزند خودم اجازه نمی دهم یک موسیقی ناسالم را گوش بدهد چون در وجود او ریشه می زند. هر چقدر ما به بهترین شکل پیش برویم و مسئولین فرهنگ سازی بهینه در این مسیر انجام دهند ما در پیشبرد هنر انقلاب موفق تر خواهیم شد.

 

وی اظهار کرد: وقتی صحبت از انقلاب و هنر آن می شود، بخش بندی شکل می گیرد. یکی از بخش‌های مهم کار این است که ما وارد عرصه ای شده ایم که می تواند خیلی برای کشور و جوانان مثمر ثمر باشد.

 

خواننده پاپ افزود: وقتی صحبت از هنر انقلاب می شود ذهن ما به سمت ۲۲ بهمن و هفته دفاع مقدس و روزهای خاص می رود. این نگاه اشتباه است. باید فرهنگ سازی شود که هنر انقلاب مختص به زمان خاصی نیست. من مخالف محدود کردن هنر انقلاب در مقطع زمانی خاصی هستم. انقلاب تمام نشده است و ما از این انقلاب نان می خوریم، آسایشمان را از انقلاب گرفته ایم.

 

وی بیان کرد: اثر «میهن» کاری ملی مذهبی بود و در آن صحبت از ایران و پرچم کردیم. وقتی این کار را خواندم احساس خوبی داشتم و کسانی که این کار را شنیده اند همین حس را داشته اند. من این کار را به عنوان یک هنرمند که دِینی به گردن داشته است انجام داده ام.

 

صنعتگر گفت: خیلی وقت ها به علت دغدغه های خاص، فکرمان به همه جا نمی رسد؛ چه اشکال دارد کارهای سفارشی از شهدای غواص داشته باشیم. ما هنرمندیم و باید کارمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. اینطور نباشد که من فقط باید برای دل و قلوه های خودم بخوانم؛ این هنرمند، هنرمند خوبی نیست.

 

خواننده پاپ تاکید کرد: شهدا جانشان را به خاطر آسایش و آرامش ما دادند چرا نباید درباره این شهدا کار فرهنگی انجام دهیم. باید واقع بین باشیم، هر چه ما در این کشور داریم به خاطر عزیزانی بود که جانشان را کف دست گذاشتند و رفتند.

 

وی عنوان کرد: هر چقدر ما در تولید کارهای هنریمان به روز باشیم مردم پذیراتر خواهند شد. کارهای ساخته شده زمان انقلاب، آثار بسیار خوبی هستند که باید به‌روز شوند.

 

 

 

 

 

منبع: دفاع پرس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...