از به‌کارگیری زبان فاخر تا ایجاد تعهد در شعر
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴


جدیدترین رهنمودهای رهبر انقلاب به شاعران؛

از به‌کارگیری زبان فاخر تا ایجاد تعهد در شعر

دبیر جشنواره شعر اشراق از دیدار ستاد اجرایی این جشنواره با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: در این دیدار ایشان به نکات مختلفی درباره شعر اشاره کردند که از جمله این موارد، تأکید معظم‌له بر استفاده از زبان فاخر بود.

 

 

 

 

1868589416راه‌نوا- حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالله حسینی، شاعر و دبیر جشنواره شعر اشراق، در گفت‌وگویی  با اشاره به جزئیات این جشنواره گفت: استقبال از این دوره جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته آن بیشتر بود. علاوه بر این، کیفیت آثار و تنوع شرکت‌کنندگان نیز از دیگر ویژگی‌های این دوره جشنواره به شمار می‌آید.

 

وی ادامه داد: فراخوان این دوره جشنواره در تمام کشورهایی که گمان می‌رفت روحانیون شاعر داشته باشد، منتشر شد، اما امسال بیشترین شرکت‌کنندگان در بعد بین‌الملل مربوط به کشورهای فارسی‌زبان مانند افغانستان، پاکستان، هند و تاجیکستان بود.

 

دبیر جشنواره شعر اشراق همچنین از تجلیل چند شخصیت در اختتامیه جشنواره خبر داد و افزود: در این دوره جشنواره ضمن تجلیل از 9 شاعر برگزیده، یک شاعر شاخص و چند شاعر تقدیری، از شخصیت ادبی چند تن از علما نیز تجلیل خواهد شد. شهید سیداسماعیل بلخی روحانی شاعر افغانستانی و امام موسی صدر از جمله این افراد هستند.

 

 حسینی در ادامه سخنان خود به دیدار ستاد اجرایی این دوره جشنواره با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این مراسم اعضای ستاد، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند و ایشان توصیه‌ها و رهنمودهایی درباره شعر به منظور ارتقای کیفی شعر معاصر بیان فرمودند که از جمله این موارد می‌توان به تأکید ایشان بر استفاده از نمادهای معنوی در شعر، استفاده از زبان فاخر و پرجاذبه، ایجاد تعهد در شعر و نظر علمای تشیع درباره شعر اشاره کرد.

 

به گفته دبیر این دوره جشنواره اشراق؛ قرار است سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار در قالب پیام تصویری در اختتامیه جشنواره که در روزهای 29 و 30 آذر ماه در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود، رونمایی شود.

 

وی همچنین در ادامه سخنان خود از رونمایی سه عنوان کتاب خبر داد و گفت: در اختتامیه این مراسم از کتاب «تذکره علمای شاعر» به کوشش محمدعلی مجاهدی، «تذکره علمای شاعر خراسان» اثر امیرمهدی حکیمی و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شعر رونمایی می‌شود.

 

حسینی در پایان سخنان خود از برگزاری نشست‌های پیش از جشنواره در استان‌های قم، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران خبر داد و گفت: همچنین انجمن شعر طلاب نیز در تمام شهرهایی که حوزه علمیه دارد، تشکیل شده است که در این صورت، شاعران می‌توانند در طول سال در جریان فعالیت‌های ادبی این‌چنینی باشند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...