دوبیتی سرایان رضوی در همدان گرد هم می‌آیند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴


دوبیتی سرایان رضوی در همدان گرد هم می‌آیند

دوبیتی و رباعی سرایان رضوی در دیار بابا طاهر عریان(همدان) گرد هم جمع می شوند تا جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی از سری برنامه های جشنواره امام رضا(ع) را برگزار کنند.

 

 

 

 

139110200000893راه‌نوا-  فاضل عبادی مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و دبیر جشنواره شعر دوبیتی و رباعی رضوی گفت: سال گذشته و در  اولین دوره جشنواره، بیش از 1600 اثر با کیفیت به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

وی با اشاره به این که سال گذشته جشنواره فقط در قالب دوبیتی برگزار شد افزود: در این دوره قالب رباعی نیز به جشنواره اضافه شده است. هم چنین اتاق فکر و شورای مشورتی جشنواره دوبیتی و رباعی سرایان رضوی که سال گذشته تشکیل شد امسال نیز به لحاظ فکری و محتوایی دست اندرکاران جشنواره را یاری می کنند.کمیته علمی و پژوهشی جشنواره نیز با هدف ارتقای کیفی تشکیل شده است.

 

به گفته عبادی علاقمندان تا پنجم مردادماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در همدان ارسال کنند.ارسال آثار بصورت الکترونیک نیز از طریق آدرسersad_hamedan@yahoo.com  امکان پذیر است.

 

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

 

مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌هی این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌05132283044-9  به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...