فراخوان جشنواره موسیقی نواحی مرداد منتشر می‌شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴


فرشید فلاح مطرح نمود:

فراخوان جشنواره موسیقی نواحی مرداد منتشر می‌شود

دبیر اجرایی نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایرانی با اشاره به تاریخ دقیق برگزاری این رویداد هنری در کرمان از انتشار فراخوان این جشنواره بعد از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

 

 

 

1732448راه‌نوا- فرشید فلاح در گفتگویی با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان گفت: در راستای امضای تفاهم نامه‌ای که اواخر اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امضا شد، بنا بر این شد که نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بعد از مدت‌ها تعطیلی بار دیگر با میزبانی شهر کرمان برگزار شود که از همان تاریخ تاکنون اقدامات لازم انجام گرفته و ما آماده‌ایم که آبان‌ماه امسال میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان ارزشمند موسیقی نواحی باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره دبیری این دوره از جشنواره نیز توضیح داد: با استاد محمدرضا درویشی برای دبیری این دوره از جشنواره مذاکراتی صورت گرفت که در نهایت ایشان این سمت را نپذیرفت اما طبق آخرین برنامه ریزی‌هایی که انجام گرفته آقای پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به عنوان دبیر محتوایی و بنده به عنوان دبیر اجرایی، کارهای مربوط به جشنواره را انجام خواهیم داد. ضمن اینکه در بحث اجرایی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به همراه انجمن موسیقی استان و در بحث محتوایی نیز دفتر موسیقی وزارت ارشاد کارها را انجام می‌دهند.

 

فلاح درباره زمان انتشار فراخوان جشنواره هم گفت: فراخوان شرکت هنرمندان در جشنواره موسیقی نواحی نیز بعد از پایان ماه مبارک رمضان منتشر می شود و فکر می‌کنم اگر مشکلی به وجود نیاید اول مردادماه امسال شاهد انتشار سراسری فراخوان جشنواره خواهیم بود. من امیدوارم با تلاش‌هایی که صورت گرفته بتوانیم شاهد برگزاری یک جشنواره موفق بعد از چند سال تعطیلی باشیم. به هر ترتیب همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودم استان کرمان از مهم‌ترین مناطق گردشگری کشورمان است و موسیقی نواحی می‌تواند به کمک بحث گردشگری نیز بیاید. ما در این جشنواره تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا ایرانگردان و جهانگردان نیز بتوانند با استفاده از ارزش‌های موسیقی نواحی، در این رویداد حضور داشته باشند.

 

جشنواره موسیقی نواحی ایران از جمله جشنواره‌های تاثیرگذار و با اهمیت حوزه موسیقی کشور است که طی سال های اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. آخرین دوره برگزاری این جشنواره به اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ بازمی‌گردد که در آن دوره و در روزهای پایانی دولت دهم با دبیری بهمن کاظمی در شکل و شمایلی بسیار کوچک و کم سر و صدا، همزمان در تهران و کرمان برگزار شد.

 

پیش از این و در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت گذشته برگزار شد، بهمن کاظمی به عنوان دبیر نهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران انتخاب شده بود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...