فراخوان بخش موسیقی یادواره ملی «طلوع خرداد»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴


توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار می‌گردد

فراخوان بخش موسیقی یادواره ملی «طلوع خرداد»

فراخوان بخش موسیقی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» برای دعوت از گروه‌های موسیقی منتشر شد.

 

 

 

 

13940206082556695174883راه‌نوا-  این یادواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با مشارکت فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات و ارگان‌های شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت برگزار می‌گردد و به نفرات برگزیده این یادواره در رشته‌های مختلف هنری نیز جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد و در همین راستا، فراخوان عمومی بخش موسیقی سومین یادواره ملی فرهنگی-هنری «طلوع خرداد» توسط دبیر اجرایی این بخش اعلام شد.

 

محورهای اصلی این یادواره نیز آراء و اندیشه‌های امام خمینی (ره)؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام 15 خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام 15 خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام 15 خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام 15 خرداد و شخصیت‌های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی اعلام شده است.

 

دبیر اجرایی بخش موسیقی سومین یادواره سراسری «طلوع خرداد» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش موسیقی این یادواره به مرکزیت شهرستان ورامین و انجمن موسیقی این شهرستان، با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و شهرستان ورامین آغاز به کار کرده است.

 

علی اکبر فروزش افزود: بخش موسیقی این یادواره به صورت رقابتی میان آثار گروه‌های موسیقیایی برگزار خواهد شد و در راستای حمایت از آثار مرتبط با قیام 15 خرداد 42، اثرهای دارای محتوای ارزشی و انقلابی در اولویت قرار دارند.

 

وی تأکید کرد: بخش موسیقی این یادواره در رشته‌های سنتی، حماسه‌ای و انقلابی، پاپ و کلاسیک، مقامی و محلی برگزار می‌شود و علاقه مندان باید پس از ثبت نام در سایت یادواره، آثار خود را در قالب سی دی، تا پنجم خردادماه به دبیر خانه این یادواره ارائه کنند.

 

دبیر اجرایی بخش موسیقی سومین یادواره سراسری «طلوع خرداد» ادامه داد: هم اکنون بخش اجرایی موسیقی یادواره در حال انتخاب هیئت بازبینی و داوران این بخش است و در ‌‌نهایت، گروه‌های موسیقیایی حاضر از تاریخ 16 تا 20 خرداد 94 آثار خود را ارائه خواهند کرد.

 

مهلت ثبت‌ نام تمام آثار در بخش‌های مختلف حداکثر تا تاریخ پنجم خرداد 1394 است که به ‌همراه یک قطعه عکس 4*3 و کارنامه فرهنگی هنری صاحب اثر از طریق سایت www. tolooekhordad. ir ارسال می‌شود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

 

گزینش و انتخاب آثار تا دهم خردادماه 94 خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، 13 خردادماه است.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند با شماره‌های 02136256028-02136256035-02136256041-02136256088-02136252022 دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» تماس بگیرند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...