«نخستین کنگره ملی مقام ادبی احمد عزیزی»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴


دهم آبان‌ماه برگزار می‌شود

«نخستین کنگره ملی مقام ادبی احمد عزیزی»

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری نخستین کنگره ملی مقام ادبی احمد عزیزی شاعر بلند آوازه معاصر و انقلاب اسلامی در تاریخ دهم آبان‌ماه خبرداد.

 

 

 

 

274235_133راه‌نوا- ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگویی پیرامون «نخستین کنگره ملی مقام ادبی احمد عزیزی شاعر بلند آوازه معاصر و انقلاب اسلامی» اظهار داشت: نخستین کنگره ملی مقام ادبی احمد عزیزی با حمایت مالی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اداره کل ارشاد استان کرمانشاه آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

وی پیش از این از برگزاری کنگره در نیمه نخست آبان ماه خبرداده بود اما این بار تاریخ دقیق را اعلام کرد و گفت: قرار شد 10 آبان ماه کنگره برگزار شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه فراخوان این کنگره سال گذشته منتشر شده بود، افزود: فراخوان برای وصول آثار سال گذشته اعلام شد و بر آن اساس تاکنون 100 عنوان مقاله به دبیرخانه واصل شده است، که پس از بررسی و داوری‌ها قرار است 80 مقاله در یک مجلد منتشر شود.

 

ستاد این کنگره در وزارت ارشاد تهران و کرمانشاه راه‌اندازی شده و اعضای هیات علمی هم مشخص شده‌اند تا در نهایت کنگره با حضور بزرگان حوزه ادبیات انقلاب برگزار شود. قرار است مهمانان کنگره عیادتی از این شاعر انقلابی در بیمارستان داشته باشند.

 

به گزارش معاونت امور فرهنگی، این کنگره با هدف تکریم و بزرگداشت مفاخر هنری، فرهنگی، ادبی و تبیین جایگاه شعر و ادب و ایجاد زمینه نقد و بررسی آثار احمد عزیزی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

بنابراین گزارش، در نخستین جلسه هماهنگی ستاد مرکزی که با حضور محمدمهدی احمدی مدیرکل دفتر استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه و جمعی از مدیران معاونت امور فرهنگی روز گذشته در تهران برگزار شد.

 

همچنین در این کنگره از مجموعه مقالات برگزیده با موضوع مطالعات ادبی، دینی، عرفان و تصوف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اجتماعی در آثار احمد عزیزی در قالب یک کتاب رونمایی می‌شود.

 

علاقه‌مندان با مراجعه به سایتKermanshah.farhang.gov.ir  می‌توانند اطلاعات بیشتر در خصوص کنگره کسب کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...