داوران بخش موسیقی دومین جشنواره موسیقی و ترانه ضداستکباری طبس معرفی شدند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵


داوران بخش موسیقی دومین جشنواره موسیقی و ترانه ضداستکباری طبس معرفی شدند

بنابر این گزارش موسیقی‌های رسیده به این جشنواره توسط «اسفندیار قره‌باغی»، «محمد گلریز»، «محمد میرزمانی»، «هوشنگ جاوید» و «محمدصادق کوشکی» داوری می‌شوند.

 

 

photo_2016-08-11_10-20-22راه‌نوا- دبیرخانه دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضداستکباری طبس اسامی داوران بخش موسیقی این جشنواره را اعلام کرد.

 

بنابر این گزارش موسیقی‌های رسیده به این جشنواره توسط «اسفندیار قره‌باغی»، «محمد گلریز»، «محمد میرزمانی»، «هوشنگ جاوید» و «محمدصادق کوشکی» داوری می‌شوند.

 

 

اسفندیار قره باغی: خواننده و رهبر گروه کر

اسفندیار قره‌باغی خواننده‌ی سرود مشهور «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» در اول بهمن ۱۳۲۰ به دنیا آمد. او دارای مدرک معادل دکترای آواز کلاسیک (درجه ی ۱ هنری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، رئیس مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی، ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران از جمله سوابق مسئولیتی او محسوب می‌شود.

قره‌باغی پس از انقلاب اسلامی، در سازمان صدا و سیما به همکاری با واحد موسیقی سازمان درآمد و در زمینه ی سرودهایی با مضمون جنگ فعال شد. در مدت هشت سال جنگ، بیش از هشتصد سرود ساخت و در ایفای سلو و گروه کُر آن‌ها نقش مهمی داشت.

 

محمد گلریز: خواننده

محمد گلریز متولد ۱۳۲۵ تهران از خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ ایرانی و یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است.

محمد گلریز به اتفاق احمدعلی راغب؛ آهنگساز و مرحوم حمید سبزواری؛ شاعر  به صورت مشترک، آثار انقلابی بسیاری  تولید کردند.

از جمله آثار برجسته‌ی این هنرمن می‌توان به «بانگ آزادی»، «شهید مطهر»، «رفتند یاران»، «خجسته باد این پیروزی» و «دریغا» اشاره کرد.

 

محمد میرزمانی: نوازنده، آهنگساز

محمد میرزمانی متولد ۱۳۳۵ تهران، از سال ۱۳۷۲ ـ ۱۳۶۹ رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده‌دار بوده است. تدریس در دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکزفرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌های او است.

میرزمانی تا اواخر سال ۱۳۸۹ مدیر کل تولید مرکز موسیقی صداوسیما ایران بود و اوایل خرداد ماه ۱۳۹۰ به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران منصوب شد. او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره‌ی خانه موسیقی ایران است.

 

هوشنگ جاوید: نویسنده و پژوهشگر موسیقی

هوشنگ جاوید در چهاردهم خرداد ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران موسیقی نواحی و بنیانگذار جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی در ایران است.

مدیر و طراح نخستین جشنواره نی‌نوازی کشور ۱۳۷۰ حوزه هنری، مسئول موسیقی استان کردستان در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴، مسئول و مؤسس واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز کردستان از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری تهران، دبیر و مدیر اجرایی و طراح جشنواره موسیقی آئینی ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱، دبیر و مدیر و طراح جشنواره موسیقی بومی زنان مناطق و نواحی ایران ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ حوزه هنری، دبیر و مدیر اجرایی و طراح نخستین همایش منقبت‌خوانان ایران ۱۳۸۳ حوزه هنری، مدیر و طراح جشنواره موسیقی رمضان در بخش آواها و نواهای قرآنی نخستین جشنواره هنرهای قرآنی ۱۳۸۳ وزارت ارشاد و یک دوره سه ساله مدیر بخش عروسکی و تئاتر صدا و سیمای مرکز مشهد را در کارنامه خود دارد.

 

محمد صادق کوشکی: استاد علوم سیاسی

دکتر محمد صادق کوشکی متولد آباده در شمال استان فارس استاد و پژوهشگر علوم سیاسی است. آخرین اثر او «تاریخ مستطاب آمریکا»؛ کتابی است به زبان طنز که همراه با کاریکاتورهای مازیار بیژنی سال گذشته منتشر شد. از او کتاب‌های دیگری در زمینه‌ی علوم سیاسی و تمدن اسلامی منتشر شده است.

 

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...