کسی می‌داند «تتلو» دقیقاً چند-چند است؟!
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴


کسی می‌داند «تتلو» دقیقاً چند-چند است؟!

نخستین بار که در گشت و گذار مجازی، صفحه او را می‌بینید احتمالاً از شدت محبوبیتش جا خواهید خورد! نزدیک دو و نیم میلیون نفر پیجش را در یک شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند. محبوبیت، جذابیت و یا زیرزمینی بودن؛ راز این همه فالووِر چیست؟ کسی می‌داند «تتلو» دقیقاً چند-چند است؟!

 

 

 

 

tataloo-1راه‌نوا- از آرزو برای سربازی در رکاب حاج قاسم تا شال و کلاه برای خروج از ایران! از دعای نیمه شب برای سعادت کشور تا اجرای ترانه‌های آنچنانی آن هم در زیر زمین موسیقی! نخستین بار که در گشت و گذار مجازی، صفحه او را می‌بینید احتمالاً از شدت محبوبیتش جا خواهید خورد! نزدیک دو و نیم میلیون نفر پیجش را در یک شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند. محبوبیت، جذابیت و یا زیرزمینی بودن؛ راز این همه فالووِر چیست؟ قسم حضرت عباس(ع) یا دُم خروس؟ کسی می‌داند «تتلو» دقیقاً چند-چند است؟!

 

امیرحسین مقصودلو با نام مستعار “تتلو” خواننده زیرزمینی ترانه‌های پاپ و خواننده معروفی است که با 29 سال سن قصد بازی در تیم‌های سطح یک فوتبال جهان را دارد! در حاشیه‌سازی در امور مختلف استاد است و در مکتبش درس‌های بسیار می‌توان آموخت! می‌گوید روزی پنج ساعت ورزش می‌کند. چهار بامداد هر روز پُستی برای همراهان خود می‌گذارد و شماره ۷ را به عنوان نمادی برای مقاصد خود معرفی کرده است.

 

باور کنید اطلاعات روشنی از رفتار او وجود ندارد. یک روز در پست‌هایی که برای مخاطبانش می‌گذارد، می‌گوید: «بارها گفتم كه هم منفى باش، هم مثبت؛ جُفتش!! ما ايرانى هستيم و اگه جايى ببينيم يه سرى بى ادب دارن به فرهنگمون لطمه ميزنن دقيقا همون قدر بى ادب مي‌شيم و عين خودشون و شايد خيلى هم بدتر ميزنيم پدرشون رو هم در مياريم(!) گفتم كه اگه بخواد زووور باشه ميمونم توى راه يه تن، كم كم داريم ياد ميگيريم پُشت هم باشيم و گول اونايى كه دارن تو خارج حالشون رو ميكنن و كنار گود نشستن و به ما ميگن “لنگش كن” رو نمي‌خوريم» و روز دیگر می‌گوید: «دورم خلوت بود، خلوت‌تر شد ! ورزشم هميشه بود، بيشتر شد! به اندازه كافى خوندم و به اندازه كافى بيدار موندم! وقته يه تحول جديده و يه شروع جديد!! خيليا خنديدن بهم و خنده‌هاشون رو يادم نرفته!! ميخواستن مغزمو بتركونن؛ اما خدا هميشه بود و همه جا و هر بار يه جورى نجاتم داد. خدايا شُكرت! دوست دارم قيافه‌ى بُهت زدشون رو ببينم وقتى منو تو ليگ برتر ميبينن!! اما نه بُهت بد بلكه يه بُهتِ قشنگ، همراه با شرمندگي و عشق!! منم كه همون اول بَخشيدمشون، اون موقع هم يه لبخند بزنم و بگم عيب نداره داداشى مهم اينه كه بالاخره رسيديم و مهم اينه كه عشق جارى شد بيدار و بيدار و بيدار تا اون روز.» بدون شرح:)

 

در مورد رفتارشناسی تتلو و مکتب تتلیتی‌ها سناریوهای مختلفی وجود دارد که در ادامه گزارش برخی از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱. بعضی‌ها می‌گویند اصلاً همه زیرزمینی‌ها همین طور هستند، تفاوتی هم ندارند! این‌ها از بس نمی‌دانند چه می‌گویند در ترانه‌هاشان، روی اخلاقشان هم اثر گذاشته است. در این رابطه یکی از کارشناسان ادبی در گفت‌و‌گو یی، ضمن انتقاد شدید از آنچه تتلو به عنوان ترانه می‌خواند، تأکید کرد: «او کلاً در باقالی‌ها شعر می‌گوید!» این کارشناس برجسته در بخش دیگری از سخنانش، با قرائت این ترانه از تتلو و با نگاه معناداری به دوربین(!) رفت که در افق محو شود!

 

با صد ادا و ترفند، زدن و رفتن انقد که بارِشونو بَستَن/ حالِشونو از من نپرس و رفتن که رفتن دیگه هم برنگردن اصلاً!!/ من از همشون خستَم، ای وای که بعضیا چِقَد پَستَن ]ناراحتی شدید شاعر[/ همه تو دردَن یا بی غیرت و تو زردَن، انگاری بیخوده اصلاً این رگِ رو گردن ]تکان دادن سر به نشانه تأسف![/ تو کوچه‌ی ما هم عروسی میشه، حالا می‌بینی چی میشه!/ ولی این روزا مهم بود که ببینی می‌مونه کی پیشِت!!

 

2(7)

 

۲. عده ای دیگر اما معتقدند وی دنبال کسب مجوز برای انتقال از زیر زمین به روی زمین است و آنچه مرقوم کرده و می‌سراید برای به دست آوردن دل مسئولان امور مربوطه است. مجیزگویی از جمله ترفندهای تاریخی است که همچنان و در بسیاری از ممالک کاربرد دارد. پیش از این پادشاهان در برابر اشعاری این چنین کیسه‌هایی از زر به شعرا صله می‌کردند، هرچند این روزها کسانی هستند که مقاومت کرده و زیر بار صدور مجوز نمی‌روند.

 
۳. برخی بر این باورند تتلو «بازگشتی به خویشتن» داشته است و در راستای تئوری «جذب حداکثری و دفع حداقلی بازگشت‌کنندگان به خود(!)»، باید با نگاه سمحه و سهله نگریسته شود. آنها معتقدند که کلاً کاری نداشته باشید چه می‌گوید، ببینید چقدر فالووِر دارد! به طور کلی جذب کار خوبی است! حتی اگر طرف تتلو باشد که خودش هم نمی‌داند کدام وَری است و با خودش چند-چند است؟! در تشریح بیشتر موضوع و مصادیق کسانی که برای جذب حداکثری هر چه در توان دارند در طَبق اخلاص گذاشتند، می‌توان افرادی را مثال زد که وی را در ساخت نماهنگ خلیج فارس کمک کردند.

 

رومیِ روم یا زنگیِ زنگ؟!

نمی‌شود بعد از انتشار کلی تصاویر منشوری و خاک برسری(!) باز هم از دین و دین‌داری دَم زد. اگرچه اسدالله علی(ع) فرمود: «اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش نکن، شاید سحر توبه کرده و تو نمی‌دانی.» پرهیز از مواضع اتهام شرط عقل است! به هرترتیب معلوم نیست خواننده پُرطرفدار زیر زمینی چه می‌گوید چه می‌خواند و دقیقاً چه می‌خواهد! اما بد نیست دست‌کم به پاس آن میلیون‌ها نفر فالووِری که دور خودش جمع کرده، موضع خود را شفاف اعلام کند و یک جماعتی را از بلاتکلیفی نجات دهد! در یک کلام باید گفت آقای مقصودلو! «یا رومیِ روم، یا زنگی زنگ»

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...