چرا بايد امثال سالار عقيلى‌ها از چنين مصونيتى برخوردار باشند؟
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴


اعتراض سیروان خسروی به بخشش سالار عقیلی

چرا بايد امثال سالار عقيلى‌ها از چنين مصونيتى برخوردار باشند؟

رییس سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر از بازگشت «سالار عقیلی» به جدول اجراهای جشنواره‌ی موسیقی فجر خبر داد و اعلام کرد که این خواننده موسیقی سنتی همراه با گروه موسیقی «وزیری» در همان روز اعلام شده به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

 

 

 

 

 

Untitled-1راه‌نوا- «حمیدرضا نوربخش» – مدیر سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر- ضمن اعلام این خبر گفت: «بعد از حواشی به وجود آمده درباره‌ی این خواننده، کمیته‌ی نظارت بر جشنواره اعلام کرد که شرایط برای حضور ایشان در جشنواره فراهم نیست؛ اما با توجه به اینکه او خواننده‌ی شناخته شده‌ای است و در این مدت خدمات بسیاری نیز انجام داده‌ است، من و دیگر مسوؤلان جشنواره تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا ایشان به جدول جشنواره بازگردند.»

 

مدیر جشنواره‌ی موسیقی فجر افزود:‌«خوشبختانه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به این موضوع، موضع روشنی داشته‌اند،‌ از سوی دیگر مسوؤلان جشنواره معتقدند که نباید با هنرمندان برخوردی قهری داشت.»

 

او در پاسخ به این سوال که چرا در فاصله‌ی کوتاهی از ماجرا، اعلام کرده‌اید که ایشان از جدول جشنواره حذف شده‌اند، بیان کرد:‌« با توجه به ‌هم‌زمانی نشست آغاز بلیت‌فروشی جشنواره با این اتفاق و اعلام کمیته‌ی نظارت به ستاد جشنواره مبنی بر عدم حضور ایشان، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص، ناگزیر به اعلام آن شدیم؛ من به عنوان مدیر جشنواره درباره‌ی حضور تمامی هنرمندان، نیازمند تایید مراجع ذی‌صلاح هستم و کلیه‌ی هنرمندانی که در جدول امسال نامشان مشاهده می‌شود، تمامی مراحل قانونی را پشت سر گذاشته و حضورشان به تایید مسوؤلان مربوطه رسیده‌ است؛ با این همه ما در تمام این مدت مشغول رایزنی برای حل این مشکل بودیم و خوشبختانه با درایت مسوؤلان فرهنگی این مساله به بهترین شکل حل شد.»

 

علی جنتی در حاشیه هفتمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدیدر خصوص مصاحبه سالار عقیلی با یکی از شبکه‌های معاند فارسی‌ زبان اظهار داشت: با این هنرمند در این رابطه صحبت داشتم و احساس می‌کنم به علت عدم آشنایی با این شبکه دچار غافلگیری شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وی در این رابطه بیانیه خوبی داد و عنوان کرد که فرد سیاسی نیست و با این شبکه آشنایی نداشته و برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و توضیح درباره کنسرتی که در منچستر داشته با این شبکه مصاحبه کرده است.

 

وی افزود: سالار عقیلی را به عنوان فردی که از ابتدای کار هنری‌اش با نظام همکاری داشته می‌شناسیم و خودش هم بر این موضوع تأکید دارد.

 

جنتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تکلیف حضور وی در جشنواره فجر چه می‌شود گفت: این موضوع را نمی‌دانم؛ ولی سایر برنامه‌های وی در کشور ادامه دارد.

 

اعتراض سیروان خسروی به بخشیده شدن سالار عقیلی

پس از بخشیده شدن سالار عقیلی، سیروان خسروی، خواننده مطرح پاپ در صفحه شخصی اش در اینستاگرام با انتشار متنی اعتراض خود را به این موضوع  نشان داد.

وی نوشته است: بيش از ٣ ماه از ممنوعيت فعاليت برادرم به اتهام همكارى با سايت «راديو جوان» گذشته است! منظور از همكارى، استفاده بدون اجازه اين سايت از آهنگ‌هاى برادرم و تمامى خوانندگان پاپ و سنتى مجاز كشور است. به چه حقى فقط زانيار خسروى بايد شامل اين ممنوعيت باشد؟

اگر اين اتهامِ ثابت‌نشده و پوچ، بايد منجر به ممنوع‌الفعاليت شدن شود، بايد تمامى خوانندگان مجاز كشور شامل اين ممنوعيت شوند.

 

چگونه است كه در مورد آقاى سالار عقيلى كه براى چندمين بار، آگاهانه خلاف خط قرمزهاى بسيار مشخصِ نظام، از جمله موضوع حجاب و مصاحبه با شبكه‌هاى ماهواره‌اىِ معاند عمل كرده‌اند، سريعاً و شخصاً واكنش نشان داده‌ايد؟

 

نكته جالب اين است كه هيچ اظهار ندامتى نيز از سوى ايشان انجام نشده، ولى با اينكه خوانندگان پاپ طى يك نامه رسمى و سرگشاده از شخص رئيس‌جمهور و شما تقاضاى دادخواهى كردند، هيچ‌گونه واكنشى نشان نداديد.

 

چرا بايد امثال سالار عقيلى ها از چنين مصونيتى برخوردار باشند كه طبق قانون كشور فرانسه با آنها برخورد شود و با امثال زانيار خسروى ها نه طبق قوانين كشور عزيزمان، بلكه طبق سليقه مسئولين رفتار شود؟

 

«سالار عقیلی» در سکوت خبری به کشور بازگشت

حریر شریعت‌زاده، همسر سالار عقیلی اظهار داشت: همسرم هم اکنون در تهران است و به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری کنسرتهای داخلی خود است.

 

وی در ادامه گفت: کنسرت های سالار در لندن هم بدون هیچ مشکلی برگزار شد و حالا ضمن بازگشت به ایران بدنبال برگزاری کنسرت هایی در تهران است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...