تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی نواحی مشخص شد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴


تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی نواحی مشخص شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان کرمان با اشاره به تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران ، از برگزاری یک رویداد موسیقایی و یژه در شهر کرمان خبر داد.

 

1678349 (1)

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان کرمان با اشاره به تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران ، از برگزاری یک رویداد موسیقایی و یژه در شهر کرمان خبر داد.

فرشید فلاح مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان کرمان درباره جزئیات برپایی جشنواره موسیقی نواحی به خبرنگار مهر گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام گرفته قرار بر این است که جشنواره موسیقی نواحی ایران بعد از دو سال توقف، آبان ماه امسال در شهر کرمان برگزار شود و تصور می کنم با توجه به اینکه شهر کرمان به دلیل تنوع گونه های موسیقایی یکی از مهدهای مهم موسیقی نواحی ایران است شاهد برگزاری جشنواره ای بزرگ و جالب توجه برای مخاطبان این گونه موسیقایی باشیم.

وی با اشاره به گمانه زنی های موجود درباره دبیر این دوره از جشنواره نیز توضیح داد: نام افراد بزرگی برای دبیری این جشنواره مهم و ارزشمند مطرح شده ولی تمامی موارد مربوط به انتخاب دبیر جشنواره به عهده مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد است که به زودی جزییات آن نیز اعلام می شود. آنچه مورد توافق گرفته این است که بحث اجرایی این دوره از جشنواره موسیقی به عهده یکی از هنرمندان پیشکسوت و اهل فن کرمانی خواهد بود و یک هنرمند صاحب نام نیز به عنوان دبیر هنری جشنواره کارها را انجام خواهد داد.

فلاح در پایان تاکید کرد: استان کرمان مبتکر جشنواره موسیقی نواحی است ضمن اینکه استان کرمان از مهم ترین مناطق گردشگری کشورمان است و موسیقی نواحی می تواند به کمک بحث گردشگری نیز بیاید. به هر ترتیب ما در این جشنواره سعی  می کنیم که ایرانگردان و جهانگردان بتوانند با استفاده از ارزش های موسیقی نواحی در این رویداد حضور داشته باشند.

جشنواره موسیقی نواحی ایران از جمله جشنواره های تاثیرگذار و با اهمیت حوزه موسیقی کشور است که طی سال های اخیر با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. آخرین دوره برگزاری این جشنواره به اردیبهشت ماه سال ۹۲ بازمی‌گردد که در آن دوره و در روزهای پایانی دولت دهم با دبیری بهمن کاظمی در شکل و شمایلی بسیار کوچک و کم سر و صدا همزمان در تهران و کرمان برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره گذشته برگزار شد، بهمن کاظمی به عنوان دبیر نهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران انتخاب شده بود.

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...