«مورات ککیلی»: خواننده مطرح ترکیه‌ای صهیونیسم ستیز
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴


«مورات ککیلی»: خواننده مطرح ترکیه‌ای صهیونیسم ستیز

از دیگر ویژگی‌های ککیلی این است که از ظلم‌ها و ستم‌هایی که به مسلمانان در هر جای دنیا که باشد، بی‌تفاوت نمی‌گذرد. درست برخلاف بسیاری از هنرمندان فعال در موسیقی که بنا به مصلحت های خویش در مقابل جنایات قدرت ها در قبال مسلمانان سراسر دنبا سکوت پیشه می‌کنند، یکی از ویژگی های شاخص مورات در کشور ترکیه، صهیونیسم ستزی وی است.

 

 

 

 

IMG15065140راه‌نوا- خبر حضور «مورات ککیلی»، خواننده مطرح ترکیه‌ای در ایران چند روزی است که به طور رسمی در محافل خبر اعلام شده است، طی سه سال گذشته دو بار اعلام شد که قرار است مورات ککیلی به ایران بیاید حتی یکبار هم برای حضور این خواننده در جشنواره موسیقی مقاومت مسائلی مطرح شده بود که در نهایت به انجام نرسید اما هر بار به دلایل نامعلوم این برنامه لغو شد.

 

سرانجام قرار است کنسرت «مورات ککیلی» به همراه یک خواننده ایرانی در سالن «کنگره‌ خلیج» شهر «استانبول» ترکیه به تاریخ 31 مردادماه برابر با 22 آگوست 2015 برگزار شود، به همین بهانه نگاهی اجمالی به زندگی هنری و شخصی مورات ککیلی، خواننده و آهنگساز مسلمان صاحب‌سبک ترکیه ای خواهیم داشت:

 

سفر حج و تاثیرات آن بر سبک کاری مورات

مورات ککیلی یک تفاوت عمده با سایر هنرمندان مطرح ترکیه ای دارد و آن اینکه پایبندی خود به اسلام را از کسی مخفی نمی‌کند و مانند سایر خوانندگان ترکیه ای همانند هنرمندان غربی رفتار نمی‌کند.

 

وی که چند سال پیش به سفر حج رفته بود در خصوص تاثیرات این سفر معنوی بر زندگی شخصی و کاری‌اش گفته بود: «حج نه تنها زندگی شخصی و خانوادگی نیست، بلکه دنیای موسیقایی‌ من را نیز دچار تحول شگرفی کرد و تحت‌الشعاع قرار داد. بعد از این سفر معنوی من به این باور عمیق رسیدم که از دریچه موسیقی توجه انسان‌ها را به سمت محبت، دوستی و خدا می‌توان جلب کرد. بعد از این سفر به این یقین رسیدم که روزی ما دست خداست و من محتاج هیچ بنده‌ای نیستم و هرچه هست از آن خداست که مطلق برتر است.»

 

مورات ککیلی پس از سفر حج، چندین قطعه در  مدح حضرت محمد (ص) تولید کرده و اجرا کرده است که پس از پخش از طریق فضای مجازی با استقبال بالای مخاطبانش روبرو شد.

 

 

IMG15063399

 

 

صهیونیسم ستیزی همراه با تحصن و تحریم محصولات اسرائیلی

از دیگر ویژگی‌های ککیلی این است که از ظلم‌ها و ستم‌هایی که به مسلمانان در هر جای دنیا که باشد، بی‌تفاوت نمی‌گذرد. درست برخلاف بسیاری از هنرمندان فعال در موسیقی که بنا به مصلحت های خویش در مقابل جنایات قدرت ها در قبال مسلمانان سراسر دنبا سکوت پیشه می‌کنند، یکی از ویژگی های شاخص مورات در کشور ترکیه، صهیونیسم ستزی وی است.

 

این هنرمند که طی سال های اخیر بارها با مصاحبه ها و رفتارهای اعتراض آمیزی، نفرت خود را از رژیم صهیونیسمی بروز داده و غالبا موضع گیری‌ روشنی نیز نسبت به این مسئله داشته است که از شاخص ترین نمونه های آن می‌توان تحصن چند روزه‌اش مقابل سفارت اسرائیل در اعتراض به جنایات این رژیم علیه  مردم غزه اشاره کرد این اقدام سر و صدای زیادی در کشور ترکیه به پا کرد و از سوی دیگر مورات هیچ یک از محصولاتی که توسط اسراییل یا شرکت‌های وابسته به آنها تولید شده باشد را استفاده نمی‌کند و به هوادران خود هم توصیه می‌کند که چنین کاری نکنند.

 

از سوی دیگر مورات در مصاحبه‌ای گفته بود: خیلی دوست دارم با اسراییلی‌ها به طور رودرو صحبت کنم ولی این امکان میسر نشده، با رفتار اسراییلی‌ها کاملا مخالفم و معتقدم  «آنها به شدت با اتحاد مسلمان‌ها مشکل دارند اما از این موضوع بی‌خبر هستند که ارتباط ما با خدا آنقدر محکم است که نمی‌توانند به آن لطمه بزنند.»

 

هیچ چیزی مهم تر از وحدت مسلمانان نیست
مورات ککیلی تاکنون در خصوص کشور ایران اظهارنظرهای مختلفی داشته است و اعلام کرده است که به ایران به دلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی بسیار علاقه مند است  وی در یکی از گفتگو هایش گفته بود: «به خود می بالم از اینکه موسیقی من نیز در ایران علاقه‌مندانی به خود اختصاص داده است زیرا ایران یک کشور اسلامی است و همواره از موازین اسلام دفاع کرده و برای من به عنوان یک مسلمان این مسئله حایز اهمیت است.»

این خواننده و آهنگساز موسیقی ترکیه معتقد است؛ باورهای ملت‌ها می‌تواند دل‌های آنها را به هم نزدیک کند و امیدوار باورهای مذهبی و فرهنگی کشورهای اسلامی بتواند منجر به وحدت آنها شود. از نظر مورات، موسیقی یکی از راه‌های نزدیک شدن ملت‌ها به یکدیگر است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری نسیم

 

 

 

نظرات

    pami
    سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    سلام خیلی خوب میشه اگر کلا یک بخشی از سایت را به معرفی خواننده های مسلمان و ضد استکباری اختصاص دهید و اثارشون برای دانلود بگذارید و مستقیم با هاشون مصاحبه کنید خیلی از خواننده های مسلمان مثل ماهر زین و سامی یوسف و… در زمینه فعال اند واینجا ناشناخته
    با تشکر

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...