شما شانه به شانه می‌ایستید؛ با شهرک‌نشینی که کودکی را سوزاند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴


اعتراض راجر واترز به کنسرت «بون‌جووی» در سرزمین‌های اشغالی

شما شانه به شانه می‌ایستید؛ با شهرک‌نشینی که کودکی را سوزاند


بون جووی، امروز در سرزمین‌های اشغالی کنسرتی برگزار می‌کند؛ راجر واترز، خواننده سابق گروه پینک فلوید به آن‌ها اعتراض کرده و می‌گوید: «شما شانه به شانه می‌ایستید؛ با راننده بولدوزری که راشل کوری را خُرد و له کرد. با شهرک‌نشینی که کودکی را سوزاند.»

 

 

 

 

139407111029116446221514راه‌نوا- بون جووی، امروز در سرزمین‌های اشغالی کنسرتی برگزار می‌کند؛ راجر واترز، خواننده سابق گروه پینک فلوید به آن‌ها اعتراض کرده و می‌گوید: «شما شانه به شانه می‌ایستید؛ با راننده بولدوزری که راشل کوری را خُرد و له کرد. با شهرک‌نشینی که کودکی را سوزاند.»

 «بون جووی» یک گروه راک‌ آمریکایی است. قرار است آن‌ها امروز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (اسرائیل) کنسرتی را برگزار کنند. خواننده اصلی این گروه یعنی «بون جووی» به یکی از رسانه‌های اسرائیلی می‌گوید: همیشه می‌خواستم به اسرائیل بیایم اما این موقعیت پیش نیامده بود.

 

حالا چند روز بعد از گفته‌های بون جووی، راجر واترز خواننده سابق گروه پینک‌ فلوید که سابقا به عنوان یکی از مطرح‌ترین هنرمندان جهانی شناخته می‌شد که به دنبال بایکوت فرهنگی اسرائیل بودند، روز گذشته با انتشار نامه‌ای اعتراض خود را به این گروه برای برگزاری کنسرت در اسرائیل اعلام کرده است. متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

 

«نامه‌ای به بون جووی، گروه پاپ

جون بون جووی، دیوید براین و تیکو تورس عزیز

گاهی پیش از این با جزئیات و گاهی مجا‌ب‌کننده نامه‌هایی را به همکاران در عرصه صنعت موسیقی نوشته‌ام و آنها را تشویق کرده‌ام که با اجرا در اسرائیل به سیاست‌های آپارتایدی دولت اسرائیل کمک نکنند. نظرات هفته پیش جون را در یدیعوت آحارونوت می‌خواندم.

 

من وقت خودم را با موازی‌کاری با دیگران در همراهی با آپارتاید در جنوب آفریقا و اقدام اخلاقی‌‌ای که بسیاری از هنرمندان انجام می‌دهند، تلف نمی‌کنم درحالی صدها نفر از آنها در مقابل دهه‌ها ستم اسرائیلی‌ها در برابر فلسطینی‌ها ایستاده‌اند.

 

پس تغییری وجود ندارد. شما می‌خواهید که با گروه‌تان در تاریخ 3 اکتبر کنسرت برگزار کنید. شما خودتان ایستادن کنار چیزی را می‌سازید.

شما شانه به شانه می‌ایستید

با شهرک‌نشینان (اسرائیلی) که کودکی را سوزاندند

با راننده بولدوزری که راشل کوری را خُرد و له کرد

با سربازی که به پاهای بازیکن فوتبال شلیک می‌کند»

 

Roger-Waters_wenn_1200

 

راجر واترز (Roger Waters) یکی از بنیانگذاران پینک فلوید (pink floyd) و از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی راک دنیا است. او این سال‌ها به عنوان شخصیتی شناخته شده که سالیان سال از مخالفان سیاست‌های رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان است؛ واترز در مقاطع مختلف و صحبت‌های مکرر، رژیم صهیونیستی را با دولت آفریقای جنوبی در زمان رژیم آپارتاید (تبعیض نژادی) مقایسه کرده و می‌کند.

 

راجر واترز چندی پیش با «آلون هادر»، خبرنگار صهیونیست یک روزنامه طرفدار رژیم اشغالگر قدس مصاحبه کرد و بی‌پروا اعتقاداتش را درباره رژیم صهیونیستی به زبان راند؛ کاری که در غرب از کمتر کسی بر می‌آید. در بخشی از این مصاحبه او با اشاره به دیوار حائل رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت: دیوار شما 100 برابر وحشتناک‌تر از دیوار برلین است. در حالی‌که دیوار برلین سالها قبل ویران شده، دیوار حائل شما هنوز وجود دارد.

 

بعد از کشتار اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، شمار هواداران راجر واترز و هنرمندانی که در تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی او را همراهی می‌کنند، بیشتر شده است.

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...