شیطانی شدن شعر بسیار خطرناک است/شعر هویت ما را حفظ می‌کند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ شهریور ۱۳۹۴


مؤدب در جمع بانوان شعر «آفتابگردان‌ها»:

شیطانی شدن شعر بسیار خطرناک است/شعر هویت ما را حفظ می‌کند


مدیرعامل مؤسسه شهرستان ادب با بیان اینکه مهم‌ترین خطی که همه هویت ما را حفظ خواهد کرد، شعر است، افزود: در حقیقت اگر سینمای ما شیطانی شود به اندازه شیطانی شدن حوزه شعر مهم نیست؛ چرا که شیطانی شدن شعر بسیار خطرناک خواهد بود.

 

 

 

 

13940606000261_PhotoAراه‌نوا- علی محمد مودب در دومین روز اردو چهارمین دوره آموزشی آفتاب گردان ها که عصر امروز در مجتمع آدینه برگزار شد، با بیان اینکه همه شاعران آمده اند تا در حقیقت متمایز باشند، گفت: باید به نوعی از کودکی در بیاییم و به نوعی نیز همان کودک بمانیم، چرا که خلاقیت کودکان رها است و ارزش شاعرن به خلاقیت آنها است.

 

وی ادامه داد: شاعر نباید شعر را از شعر بیاموزد، هیچ کدام از شاعران از روی کتاب ها شاعر نشده اند، البته خواندن آثار حافظ، سعدی، نظامی و … خوب است ولی اگر بخواهیم تنها با توجه به این شاعران شاعر شویم در حقیقت شاعر تکراری خواهیم بود.

 

مدیر موسسه شهرستان ادب با بیان اینه یکی از نوآوری های شعری در بحث گونه های شعر است، اظهار داشت: شاعران باید گونه های مختلف شعری را بشناسند تا بتوانند از این طریق در اشعارشان نوآوری داشته باشند.

 

مودب تصریح کرد: 4 روز پیش وقتی می خواستم از مترو خارج شوم دیدم که زنی 50 ساله دختر 8 ساله معلولی دارد که می خواست آن را از پله های مترو بالا ببرد ولی چون ظاهرا از پله برقی می ترسید، کودکش را در آغوش کشید و نفس نفس زنان پله های سنگی را بالا رفت، بعد از آن اتفاق برای اولین بار بود که دلم می خواست در عمرم به خانمی شماره بدهم؛ تا از این طریق بتوانم حداقل برای دفعات بعدی در حد اینکه کودکش را از پله بالا ببرم به وی کمک کنم.

 

وی در همین زمینه افزود: این گونه مسائل غم و مشکل واقعی است نه بسیاری از این مشکلات غیرواقعی که در شعر ها می اید، البته در مقابل خوشی های واقعی هم د اریم.

 

مودب در ادامه به قصه حضرت یوسف اشاره کرد و گفت: چرا همه یوسف را با زلیخا می شناسند، مگر این قصه قصه زلیخا است؟ چرا هیچگاه یوسف را یوسف چاه و برادرانش نمی بینیم؟ چرا که شاعران بزرگ ما یعنی نظامی و جامی یوسف را برایمان با زلیخا ترسیم کرده اند.

 

مدیر شهرستان ادب اظهار داشت: ما نمی توانیم در عرصه شعر نظامی دوم باشیم چون در صفی قرار گرفته ایم که نظامی برای ما ایجاد کرده است؛ مهمترین خط که همه هویت ما را حفظ می کند شعر است، اگر سینمای ما شیطانی شد به اندازه شعر مهم نیست، چرا که شیطانی شدن شعر بسیار خطرناک است.

 

مودب اظهار داشت: بسیاری از احساسات و حوادث ساده در روستاها هستند ولی اصلا به آنها نمی پردازیم در حالی که اگر درباره آنها فیلم ساخته شود، آن اثر اسکار خواهد گرفت.

 

وی گفت: راه متمایز شدن این است که هر کدام مان خودمان باشیم، چرا که هر کدام از ما هم تاریخ داریم هم حوادث و احساساتی داریم که می تواند در اشعار بروز کند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری نسیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...