جدیدترین «کتاب» فاضل نظری رونمایی می‌شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵


فردا در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

جدیدترین «کتاب» فاضل نظری رونمایی می‌شود

در آستانه برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تازه ترین اثر فاضل نظری با عنوان «کتاب» رونمایی می‌شود.

 

 

 

 

۱۳۹۵۰۲۱۱۰۰۰۴۸۵_PhotoAراه‌نوا- مجموعه سروده های تازه فاضل نظری با عنوان «کتاب» که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، ساعت ۱۷ یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رونمایی می‌شود.

 

مجموعه شعر «کتاب» پنجمین دفتر شعر نظری، شامل ۳۹ غزل با مضامین عاشقانه و عارفانه و اجتماعی است.

 

فاضل نظری درباره نام تازه این دفتر شعر این گونه توضیح می دهد: «کتاب» پیش از هر چیز نام معجزه پیامبر عزیزمان است و من با این نام گذاری در صدد بودم تا اهمیت این معجزه را یادآوری کرده باشم. از سویی دیگر انتخاب این نام تلاشی است برای نشان دادن اهمیت کتاب و خواندن.

 

علاقه مندان برای حضور در مراسم رونمایی کتاب فاضل نظری می توانند در زمان یاد شده به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، رو به روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

 

فاضل نظری در سال ۱۳۵۸ در شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی متولد شد. تحصیلات اولیۀ خود را در شهرهای خمین و خوانسار گذرانده‌است. او در سال ۱۳۷۶ برای ادامه تحصیل در رشته‌های معارف اسلامی و مدیریت در دانشگاه امام صادق(ع) به تهران آمد و تحصیلات خود را در مقطع دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد.

 

دبیری سه دوره جشنواره بین‌المللی فیلم صد، دبیری علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی بعضی از عناوین ادبی و هنری و علمی اوست.

 

تاکنون از این شاعر، چهار مجموعه شعر گریه‌های امپراتور، اقلیت، آن‌ها و ضد توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. سه مجموعۀ اول از مجموعه‌های شعری او توسط انتشارات سوره مهر در یک بسته‌بندی مجزا تحت عنوان سه‌گانۀ شعریِ فاضل نظری ارائه شده‌است.

 

سه گانه شعر فاضل نظری که در قالب سه دفتر با عنوان گریه های امپراطور، اقلیت و آنها تاکنون بیش از چهل نوبت در انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شده است و مجموعه شعر ضد نیز تاکنون ۲۴ نوبت در سوره مهر به چاپ رسیده است.

 

فاضل نظری علاوه بر سابقۀ ۱۰ سال ریاست حوزه هنری استان تهران، رئیس مرکز موسیقی حوزۀ هنری، عضو شورای عالی شعر سازمان صدا و سیما نیز بوده و از سال ۱۳۸۳ در دانشگاه‌های تهران نیز تدریس می‌کند.

 

از کتاب او به‌عنوان برگزیدۀ کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۷ تقدیر شد. همچنین از او به‌عنوان شاعر جریان‌ساز در دهۀ ۱۳۸۰ و همچنین پرمخاطب‌ترین شاعر به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۱ تجلیل به عمل آمده‌است. از دیگر افتخارات او انتخاب اش به‌عنوان یکی از پنج چهرۀ شاخص هنر سال ۱۳۹۳ در ایران است که در روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام و از او تقدیر شد.

 

گزیدۀ برخی آثار نظری در کشورهای فارسی‌زبان منتشر شده‌است. همچنین گزیدۀ اشعار وی در سال ۱۳۹۲ در دو قطعِ رقعی و جیبی به‌همراه مقدمه‌ای دربارۀ غزل به قلم خود شاعر، در انتشارات مروارید منتشر شده‌ که تا کنون ۱۰ نوبت تجدید چاپ شده ‌است.

 

نظری از تیرماه ۱۳۹۴ در حوزۀ هنری عهده‌دار معاونت هنری است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...