داوران بخش شعر دومین جشنواره شعر،موسیقی و سرود طبس اعلام شدند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵


داوران بخش شعر دومین جشنواره شعر،موسیقی و سرود طبس اعلام شدند

محسن صفایی دبیر اجرایی دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود طبس «علیرضا قزوه» «محمدمهدی سیار» و «ناصر فیض» را به عنوان داوران بخش شعر این جشنواره اعلام کرد.

 

 

photo_2016-08-10_12-33-09راه‌نوا – اسامی هیات داوران بخش شعر دومین جشنواره شعر،موسیقی و سرود طبس اعلام شدند.

 

محسن صفایی دبیر اجرایی جشنواره، «علیرضا قزوه»، «محمدمهدی سیار» و «ناصر فیض» را به عنوان داوران بخش شعر این جشنواره اعلام کرد.

 

علیرضا قزوه : نویسنده و شاعر

 علیرضا قزوه؛ نویسنده و شاعر انقلابی و از جمله شاعران حوزه انقلاب و دفاع مقدس شمرده می‌شود و درونمایه اشعار او مذهبی است. اشعار او در قالب شعر سپید و غزل منتشر شده‌است.

او رئیس مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو بود. وی با شعر بلند «مولا ویلا نداشت» به عنوان شاعری منتقد وارد فضای هنر و ادبیات شد.

 در اول بهمن ماه سال ۱۳۴۲، در گرمسار به دنیا آمد. دوران کودکی و تحصیلات را در همان‌جا گزراند و در سال۱۳۶۱، دیپلم تجربی گرفت. در سال ۱۳۶۴، وارد دانشگاه حقوق قضایی قم شد و در سال ۱۳۶۹، به دریافت مدرک کارشناسی این رشته نائل آمد.

تحصیلات خود را در رشته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ادامه داد و در سال ۱۳۷۶ موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد گردید.

وی از جمله شاعرانی می‌باشد که تا کنون در بیشتر همایش‌های سراسری شعر دفاع مقدس، و شب شعرهای دفاع و مقاومت حضوری فعال داشته است.

 

ناصر فیض : شاعر

ناصر فیض متولد ۲خرداد ۱۳۳۸ شاعر طنزپرداز ایرانی است. اثر وی با عنوان «فیض ‌بوک» در بخش شعر نامزد جایزه کتاب فصل شده است.

 فیض اولین کتاب خود را در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد. املت دسته‌دار شامل ۵۸ قطعه شعر طنز در قالب‌های غزل، رباعی و مثنوی است و موضوعات آن اغلب فرهنگی و اجتماعی است.

او همچنین در برخی جشنواره‌ها به عنوان داور حضور داشته است.نخستین آشنایی او با آثار طنز از طریق مطالعه نوشته‌های عزیز نسین نویسنده اهل ترکیه بود.

فیض دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است و از سال ۱۳۷۲ در شهر تهران سکونت دارد. او عضو شورای عالی موسیقی و شعر صدا و سیما نیز هست.

 

محمد مهدی سیار : شاعر

سیار شاعری غزل‌سراست که در دیگر قوالب شعری (نظیرِ رباعی، دوبیتی، ترانه، نیمایی و سپید) هم شعر سروده است. او در زمینه ترانه‌سرایی و همچنین شعر برای مداحی نیز طبع‌آزمایی کرده است. اشعار او را خوانندگانی مانند نیما مسیحا، سالار عقیلی، فریدون بیگدلی و حامد زمانی، و نیز مداحانی نظیر میثم مطیعی و صادق آهنگران اجرا کرده‌اند.

سیار ۱ تیر ۱۳۶۲ در زاهدشهر فسا زاده شده است. او که دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد الهیات با گرایش فلسفه در دانشگاه امام صادق بوده است، مدرک دکترای فلسفه با گرایشِ مشاء از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

نخستین کتابش را در سال ۱۳۸۸ با عنوان «بی‌خوابی عمیق» در انتشارات سوره مهر منتشر کرد که مجموعه‌ای است از اشعار فارسی در قالب‌های کلاسیک، سپید، و نیمایی.

در ۱۳۸۹، او مجموعه غزل‌های خود را که «حق‌السکوت» نام داشت در انتشارات فصل پنجم به چاپ رساند و با این کتاب توانست جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در دوره بیست و نهم آن به دست آورد.

 

 

علی داودی: طراح، گرافیست، شاعر و طنزپرداز

علی داودی متولد ۱۳۵۲ از همدان است وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته گرافیک و کارشناسی ارشد را در رشته ادبیات گذرانده است.

علی داودی تا به حال چندین کتاب خود را با عناوین و موضوعات مختلف به چاپ رسانده است. این شاعر همچنین در چندین جشنواره به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده است.

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...