آواز جهاندار، معتمدی و کریم‌خوانی در شب موسیقی «ماه‌ خراسانی»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۴


به بهانه‌ی میلاد امام رضا(ع) برگزار شد

آواز جهاندار، معتمدی و کریم‌خوانی در شب موسیقی «ماه‌ خراسانی»

هنرمندان جوان و پیشکسوت موسیقی ایرانی در ویژه برنامه «شب موسیقی ماه خراسانی» که با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، به اجرای برنامه پرداختند.

 

 

 

 

1807183راه‌نوا- برنامه «شب موسیقی ماه خراسانی» با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونان، مدیران کل این سازمان، هنرمندان و استادان برجسته موسیقی کشور یکشنبه اول شهریور ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد در چنین ایامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز از برگزاری این گونه مجالس و مناسبت ها بی‌بهره نماند.

 

وی با اشاره به فضیلت زیارت امام رضا(ع) گفت: خداوند توفیق داد چند سالی به عنوان استاندار خراسان رضوی افتخار خدمت به زائران امام علی بن موسی الرضا(ع)  را داشته باشم. این استان سالانه برای پذیرایی جمعیتی حدود ۲۷ تا ۳۰ میلیون نفر آماده می‌شود. در حالیکه مکه در اوجِ حضور حاجیان یعنی در ایام حج تمتع میزبان ۳ میلیون حاجی است. البته در مشهد و برای پذیرایی از حجم زیادِ زائران همه چیز به استانداری ختم می‌شد و همه انتظارات از ما بود. گاهی در یک روز ۷ یا ۸ میلیون زائر واردِ مشهد، شهری که خودش ۳ میلیون جمعیت داشت، می شد.

 

صلاحی بیان کرد: ائمه ما یک صلوات مخصوص دارند، اما امام رضا(ع) دو صلوات دارد، یکی خاص و دیگری عام. در صلوات عام امام رضا(ع) آمده است: «ای خدا بر امام علی بن موسی الرضا(ع) درود فرست».  او امامی است که هر کسی از خلایق را که بخواهی شاد کنی به وسیله او شاد می کنی و مومن و کافر هم نمی‌شناسد. حال در این بین کسانی مانند عثمان محمدپرست نوازنده خراسانی برای خدا می‌نواختند. عثمان با همان دوتارش توانست ۸۰ مدرسه بسازد. این یعنی نواختن او برای خدا بوده است.

 

1807181

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره توجه به موسیقی و برپایی این محفل بیان کرد: هنر و موسیقی هدیه خداوندی است که  آدمی را به یاد حیات ابدی، نشاط مردم، خداوند، طبیعت، احسان و نیکوکاری به یکدیگر می‌اندازد. موسیقی دل‌‌ها را شاد می‌کند و غم‌ها را می‌برد. ما باید در کنار هم بتوانیم با آرامش و البته آسایش زندگی کنیم. آرامش را روح‌های به خدا رسیده از ساز زیبا تا نقاشی قشنگ، از خط زیبا تا یک تئاتر خوب، از فیلم خوب تا یک دیالوگ خوب به دست می‌آورد بنابراین ما باید با ادبیات و شعر و موسیقی و هنر به آرامش برسیم.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تکریم هنرمندان تاکید کرد: سازمان مصمم است که جلوه‌های زیبای هنری را کنار هم داشته باشد و استادان و پیشکسوتان هنری را تکریم کند. تا به حال نیز برای مشفق کاشانی و طاهر خوشنویس برنامه‌های گرامیداشت برگزار کرده‌ایم که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

 

علی جهاندار استاد آواز نیز در ادامه ضمن تشکر از برگزاری این محفل موسیقیایی گفت: در کشور ما اساتید آواز زیادی هستند که بهتر است از آن‌ها یاد کنیم و آوازهایشان را بخوانیم. جوانان باید به خودشان زحمت بدهند که سراغ پیشینیان بروند و از آن‌ها یاد کنند. اساتید ما قدرت آوازخوانی و حنجره خودشان را دارند و هر کدام شیوه مشخصی داشتند. جهاندار در ادامه سه آواز از سرآمدان موسیقی و آواز کشور خواند.

 

1807180

 

در بخش دیگری از این مراسم محمدعلی کریمخانی قطعه‌ «ای حرمت» را در وصف امام هشتم خواند و گروه موسیقی آلاله کاشمر خراسان به اجرای موسیقی محلی در وصف امام رضا(ع) پرداختند.

 

بخش پایانی این مراسم اجرای موسیقی‌ با آوازخوانی محمد معتمدی بود. معتمدی در این اجرا چند تصنیف و چند آواز را برای حاضران ارائه داد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...