برای اولین‌بار استفاده از موسیقی تاجیکستان پیرامون سیدالشهدا
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳


رونمایی از آلبوم«دوشنبه‌کربلا»

برای اولین‌بار استفاده از موسیقی تاجیکستان پیرامون سیدالشهدا

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «دوشنبه کربلا» با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) تنها متعلق به ما ایرانی‌ها نیست، از علاقه مردم تاجیکستان به سیدالشهدا سخن گفت. وی افزود: این اولین کاری است که به شکل مستقل پیرامون سیدالشهدا با استفاده از موسیقی تاجیکستان تهیه و تولید شده و این افتخار بزرگی برای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است.

 

 

 

 

8dpcc2j0p8t6sllj5zaxراه‌نوا- مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «دوشنبه کربلا» با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) تنها متعلق به ما ایرانی‌ها نیست، از علاقه مردم تاجیکستان به سیدالشهدا سخن گفت.

 

مراسم رونمایی از آلبوم عاشورایی «دوشنبه کربلا» با صدای دولتمند خلف دوشنبه 16 آذرماه با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران فرهنگی در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

 

علیرضا قزوه شاعر و مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در ابتدای مراسم گفت: دولتمند خلف از هنرمندان و خوانندگان بسیار ارزشمندی است که همه ما ایرانیان با صدای او آشناییم و همواره به آثارش علاقه خود را نشان داده ایم.

این شاعر و نویسنده افزود: در سال های اخیر خود من هم از طرفداران این خواننده موسیقایی بودم که همواره صدا و هنر او را گوش می دادم و آوازهای تاجیکانه او را زمزمه می کردم. کمااینکه صدای پهلوانانه این هنرمند بارها از صدا و سیما پخش شده و مورد علاقه مردم هم بوده است.

 

وی با اشاره به تولیدات دیگری که بر مبنای ادبیات خلقی و شفاهی مردم پیرامون موضوع عاشورا ساخته شده است، توضیح داد: آدینه هاشم یکی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی تاجیکستان است که فعالیت هایی در زمینه ساخت قطعات عاشورایی داشته است ضمن اینکه شاگرد دولتمند خلف نیز یک یا دو قطعه را پیرامون موضوع عاشورا در زمانی که من در صدا و سیما حضور داشتم تولید کرده است. همه اینها بهانه ای شد تا در سفری که سال گذشته به تاجیکستان داشتم به دولتمند خلف پیشنهاد بدهم که اثر مستقلی را پیرامون کربلا تولید کند و خوشبختانه این هنرمند نیز پذیرفت که نتیجه آن همین اثر موسیقایی است که امروز با حضور شما رونمایی می شود.

 

قزوه ادامه داد: به نظر من تولید چنین آثاری موسیقایی می تواند به مردم ثابت کند که امام حسین (ع) متعلق به همه مردم است و ما نباید فضا را به سمتی ببریم که تصور کنیم که حضرت سید الشهدا فقط برای ما ایرانی هاست. البته فرهنگ تاجیکستان بسیار به فرهنگ ما نزدیک است و مردم آن کشور علاقه زیادی به حضرت سید الشهدا دارند و این موضوع بسیار مهمی است که باید بیشتر از این ها مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در پایان صحبت های خود تصریح کرد: من باز هم تاکید می کنم که امام حسین (ع) فقط به ما تعلق ندارد. شما اگر به کشور های دیگر سفر می کنید می بینید که چه استقبالی از فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) می شود. این اولین کاری است که به شکل مستقل پیرامون سیدالشهدا با استفاده از موسیقی تاجیکستان تهیه و تولید شده و این افتخار بزرگی برای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است.

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...