شایسته است بهترین موسیقی‌های خود را تقدیم مولی الموحدین علی (ع) کنیم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴


محمود صالحی:

شایسته است بهترین موسیقی‌های خود را تقدیم مولی الموحدین علی (ع) کنیم

آلبوم موسیقی «حضرت خورشید» شامل هفت قطعه با نام‌های «حیدر»، «یا علی»، «حضرت خورشید»، «بهترین حرف تمام روزگار»، «همای رحمت»، «قرآن ناطق» و «دعای توسل» روانه بازار موسیقی شد.

 

 

 

 

13940208000377_PhotoAراه‌نوا- مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «حضرت خورشید» پیش از ظهر امروز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور محمود صالحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

 

غلامرضا صنعتگر خواننده موسیقی در این مراسم در سخنانی گفت: سال قبل در همین روزها بود که شروع به ساختن ملودی «حیدر» کردیم. خوانندگی و آهنگسازی آن را من بر عهده داشتم و شاعر شعر آن نیز آقای صابر خراسانی است. قطعه حیدر نخستین ترک از مجموع 7 ترکی است که در این آلبوم قرار دارد.

 

مجید اخشابی خواننده پاپ کشور نیز در سخنانی گفت: انتشار و رونمایی از آلبوم موسیقی «حضرت خورشید» حرکت ارزشمندی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. من خوانندگی قطعه «بهترین حرف تمام روزگار» را انجام دادم و تلاش کردم تا مجموعه ای از لحن های ایرانی را در این قسمت بیاورم. تنظیم کار هم بر عهده حمید اکبر زاده بوده است.

 

ایرج نعیمایی پژوهشگر موسیقی در ادامه مراسم در سخنانی گفت: هنر تجلی و ظهور حقیقت است. این حقیقت در چهار شکل نمود دارد که اگر در صورت ظاهر شود هنرهای تجسمی، اگر در حرکت ظاهر شود حرکت های موزون، اگر در صورت ظاهر شود موسیقی و اگر در ادبیات ظاهر شود ادبیات و شعر را پدید می آورد.

 

وی افزود: موسیقی یک حقیقت وجودی است و خداوند آن را از روی هوس خلق نکرده که درجا آن را حرام اعلام کنیم. در حقیقت موسیقی لطیف ترین هنرها محسوب می شود.

 

باباک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در ادامه برنامه در سخنانی گفت: ترک «قرآن ناطق» برای 10 سال قبل بوده است. شعر آن از سید عباس سجادی است. البته شعر بخش ابتدایی ترک را سید شهرام شکیبا سروده است.

 

علی جهاندار کارشناس موسیقی در سخنانی گفت: اگر وامدار موسیقی باشیم باید به پیرامون خود نگاه کرده و نسبت به موسیقی توجه لازم را داشته باشیم. باید سعی کنیم به دنبال فرهنگ و هنر خود رفته و سعی کنیم تا آن را به ثمر برسانیم. بیش از پیش باید مراقب باشیم تا این درخت فرهنگ و هنر ما خشک نشود.

 

وی افزود: فردوسی، مولانا، سعدی و حافظ چهار پایه بزرگ فرهنگ و ادب ما را تشکیل می‌دهند. ما باید به این پایه ها تکیه کرده و جوانان خود را نیز به این سمت هدایت و جذب کنیم. باید همه سعی خود را کنیم تا موسیقی اصیل ما در ریشه خشک نشود.

 

جهاندار ادامه داد: ما در عرصه موسیقی کشور از خواننده های خوبی چون حسام الدین سراج، مجید اخشابی و محمد اصفهانی برخوردار هستیم. پس باید از این بزرگواران نهایت استفاده را ببریم. باید جوانان خود را دریابیم و آنها را به سمت فردوسی، سعدی و حافظ هدایت کنیم.

 

محمود صالحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش دیگر برنامه در سخنانی گفت: در آستانه میلاد بزرگ امام علی (ع) هستیم. اتفاق خوبی و مبارکی که رخ داده است رونمایی از این آلبوم موسیقی در این زمان است. شخصیت و جایگاه حضرت علی (ع) آنقدر بزرگ و با عظمت است که هیچ تعریفی نداریم تا ایشان را در قالب آن بیاوریم.

 

وی افزود: حتی بعضا دیده می شود که تعاریف اندیشمندان مسیحی از دانشمندان مسلمان بزرگ تر است. همچنین جبران خلیل جبران در سخنان خود می گوید ای فلک چه می شد اگر همه توان خود را جکع می کردی و هر 100 سال فردی همانند حضرت علی (ع) را برای بشریت خلق می کردی.

 

صالحی ادامه داد: بر همین اساس شایسته است تا بهترین آهنگ ها و موسیقی های خود را تقدیم مولی الموحدین علی (ع) کنیم.

 

عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرا در انتهای مراسم در سخنان کوتاهی گفت: محمود صالحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پشتوانه بسیار خوب و قوی برای موسیقی کشور هستند.

 

وی افزود: در وصف حضرت علی (ع) همین نکته بس که هر زمانی که شاعران به ایشان می رسند با نام او عشق بازی ویژه ای می کنند. عشق ایرانیان به ایشان آنقدر زیاد است که ما ایرانی ها عناصر ملی را با مذهب در می آمیزیم.

 

 

 

منبع: نسیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...