برنامه روز اول اجراهای جشنواره پیامبر مهربانی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴


چهار فرهنگسرا میزبان ۱۷ گروه موسیقی می‌شوند

برنامه روز اول اجراهای جشنواره پیامبر مهربانی

نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی، از روز جمعه چهارم دی به مدت ۴ روز در فرهنگسراهای شهر تهران آغاز می‌شود و در اولین روز، ۱۷ گروه موسیقی به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

 

 

6358630010748200681راه‌نوا- در اولین روز از جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی، چهار فرهنگسرای شهر تهران میزبان گروه‌های مختلف موسیقی خواهند بود و در فرهنگسرای خاوران برنامه‌ای اجرا نمی‌شود.

 

طبق برنامه اعلامی از سوی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در فرهنگسرای ارسباران، از ساعت ۱۸ روز جمعه ۴ دی، گروه موسیقی «امقران» از کشور مراکش و گروه «چشتیه» از کشور افغانستان به همراه گروه «آفتاب» استان لرستان و گروه «کرمانج» از خراسان به اجرا می‌پردازند؛ این فرهنگسرا در خیابان شریعتی، بعد از پل سیدخندان، خیابان جلفا قرار دارد.

 

در فرهنگسرای اندیشه به نشانی سیدخندان، بوستان اندیشه نیز نوازندگان گروه «حضرت رسول الله» از کشور عراق روی صحنه می‌روند و سپس گروه سنتی «نوا» به همراه هنرمندان گروه «آوای شول» استان گیلان و هنرمندان گروه «هامون» سیستان و بلوچستان به اجرای موسیقی می‌پردازند.

 

همزمان با این دو اجرا؛ ساعت ۱۸ تا ۲۰ جمعه چهارم دی ماه، سالن نغمه فرهنگسرای بهمن در میدان بهمن، خیابان دشت آزادگان میزبان اجرای چهار گروه موسیقی است. طبق برنامه، ابتدا گروه «کارس کایناغی» از کشور ترکیه و گروه «آسمان» از تاجیکستان و بعد گروه «انتظار» از استان مازندران و گروه «آوای موج» از استان بوشهر قطعاتی اجرا خواهند کرد.

 

در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا گروه موسیقی «شوشا داغلاری» از کشور جمهوری آذربایجان و گروه «کاماندار مکتبی» از کشور گرجستان به همراه گروه‌های «عاشیقلار» از استان آذربایجان‌شرقی و «مهر آیین» از کردستان روی صحنه می‌روند.

 

نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی به ریاست امیرعبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور هنرمندانی از استان‌های کردستان، لرستان، خراسان، گیلان، سیستان و بلوچستان، مازندران، بوشهر و آذربایجان شرقی از ایران و هفت گروه از کشورهای افغانستان، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، عراق، تاجیکستان و مراکش تا هفتم دی در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود.

 

آیین اختتامیه این جشنواره با حضور مقامات فرهنگی و هنری کشور و سفیران کشورهای اسلامی در شب میلاد پیامبر اعظم(ص) شامگاه هفتم دی ماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...