آمریکا؛ کشوری که به یک منطقه جنگی تبدیل شده
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵


درخواست یوکو اونو؛ همسر «جان لنون» برای کنترل سلاح در آمریکا

آمریکا؛ کشوری که به یک منطقه جنگی تبدیل شده

یوکو اونو همسر «جان لنون»؛ خواننده پرآوازه‌ی انگلیسی در سالگرد کشته شدن جان لنون، پیامی منتشر کرد که در آن کنترل سلاح در آمریکا را تقاضا کرده است.

 

 

photo_2016-12-12_11-30-46راه‌نوا- یوکو اونو همسر «جان لنون»؛ خواننده پرآوازه‌ی انگلیسی در سالگرد کشته شدن جان لنون، پیامی منتشر کرد که در آن کنترل سلاح در آمریکا را تقاضا کرده است.

 

جان لنون در تاریخ ۸ دسامبر ۱۹۸۰  بدست دیوید چپمن بیرون از خانه‌اش به وسیله اسلحه به قتل رسید.

 

همسر جان لنون به همراه تصویر عینک خونین وی پیام موثری را با مضمون کنترل سخت‌تر سلاح در آمریکا به اشتراک گذاشت.

 

یوکو اونو نوشت: «دوستان عزیز، هر روز ۹۱ آمریکایی با اسلحه کشته می‌شوند. ما داریم این کشور زیبا را به یک منطقه جنگی تبدیل می‌کنیم. بیایید با همدیگر آمریکا را به سرزمین سبز صلح برگردانیم. مرگ کسی که دوستش داریم تجربه‌ای پوچ است. با گذشت ۳۶ سال، من و پسرم شان هنوز هم دلمان برای جان تنگ می‌شود».

 

جان لنون؛ گیتارست و خواننده پرآوازه و محبوب بریتانیایی گروه بزرگ بیتلز، کسی که زندگی‌اش را بیش از ساز و آواز وقف صلح و آرامش مردمان زمین کرد و در همه حال قهرمانی برای طبقه‌ی متوسط و مستضعف باقی ماند.

 

گفتن صلح در هنگامه‌ی جنگ‌های خونین مشخصه‌ی دیگر لنون بود. وی که از سال ۱۹۷۱ به آمریکا مهاجرت کرده بود با ترانه‌هایش به جنگ ویتنام اعتراض می‌کرد. لنون از مردم خواست تا رها از جملگی مکتب‌های فکری تنها به صلح بیاندیشند. این از صلح گفتن او البته تنها به ساز و ترانه محدود نماند. او سخنرانی و تبلیغ علیه جنگ ویتنام را تا جایی ادامه داد که دولت «ریچارد نیکسون» مجبور به تبعیدش شد. همین قضیه باعث شد که آهنگ‌هایش بیشتر از قبل به عنوان سرودهای ضد جنگ مطرح شوند.

 

جان لنون زمانی کشته شد که فقط ۴۰ سال داشت و درست سه هفته از انتشار آلبوم آخرش می‌گذشت.

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...