هنر تنها ابزاری است که می‌توانیم توسط آن رنج‌هایمان را بیان کنیم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴


موسیقی‌دان آمریکایی:

هنر تنها ابزاری است که می‌توانیم توسط آن رنج‌هایمان را بیان کنیم

به عنوان کارشناس موسیقی باید عرض کنم حتی در بحث هدفون که یک ابزار موسیقی است، آمریکائیان سعی می‌کنند تا از طریق این ابزار کودکان را وادار کنند تا به چیزی که خودشان می خواهند گوش دهند و در حقیقت به دنبال ایجاد جدایی و شکاف بین فرزندان و پدر و مادران آنها هستند.

 

 

 

 

430193_624راه‌نوا- «دیوید هداری» فعال موسیقی از کشور آمریکا که در نشست هم اندیشی اندیشمندان کنفرانس «افق نو» با حضور هنرمندان، شاعران، موسیقیدانان و مدیران فرهنگی ایران برگزار شد در سخنانی گفت: در آمریکای امروز و در بحث موسیقی، نقاشی و سینما ما را به سمتی می‌برد که فقرگرایی ترویج شود، در حقیقت آنها به دنبال این هستند که مردم آمریکا را هر چه بیشتر با تکنولوی‌هایی چون آی پد و آی فون روز به روز به سمت فردگرایی و انزوا سوق بدهند.

 

وی افزود: به عنوان کارشناس موسیقی باید عرض کنم حتی در بحث هدفون که یک ابزار موسیقی است، آمریکائیان سعی می‌کنند تا از طریق این ابزار کودکان را وادار کنند تا به چیزی که خودشان می خواهند گوش دهند و در حقیقت به دنبال ایجاد جدایی و شکاف بین فرزندان و پدر و مادران آنها هستند.

 

هداری ادامه داد: ما در آمریکا و در ایالت کالیفرنیا، مرکزی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کرده‌ایم تا فارغ از رنگ و نژاد و در راه مبارزه به تمرین موسیقی بپردازم.

 

این کارشناس موسیقی ادامه داد: مردمان سیاه‌پوستی که در آمریکا زندگی می‌کنند همان برده‌هایی هستند که به زور از قاره آفریقا به آمریکا آورده شده‌اند. آنها موسیقی را به عنوان راه بیان دردهای مشترک خود انتخاب کرده و برگزیده‌اند.

 

وی افزود: امروز که ما مردمی آفریقایی – آمریکایی هستیم باید به این نکته توجه داشته باشیم هنر تنها ابزاری است که می‌توانیم توسط آن آلام و رنج‌هایمان را بیان کنیم. همه باید به این نکته توجه داشته باشند آفریقا یک قاره است و امروزه افراد زیادی که در جنوب آمریکا زندگی می‌کنند از کشورهای مختلفی هستند که هر کدام دارای فرهنگ، زبان و تفکر متفاوتی هستند.

 

هداری تصریح کرد: هنر تنها راهی بوده و هست که ما می‌توانیم حرفهای درونی خود را بزنیم و برای همین است که امروز موسیقی آمریکا با آن تنوعی که دارد در همه جای دنیا شناخته شده است.

 

«چندیس ویکس» فعال موسیقی دیگری که از آمریکا و ایالت کالیفرنیا در این نشست هم اندیشی حاضر شد در سخنانی گفت: من به همراه «دیویس هداری» همسر خود که مرکز موسیقی را در کالیفرنیا برای جوانان ایجاد کرده‌ایم به کشورهای مختلف سفر می‌کنیم و برای مردم گوناگون موسیقی می‌سازیم. ما در برنامه‌های خود علیه نژاد پرستی و در حمایت از دوستی بین نسل‌ها و نژادها صحبت می‌کنیم.

 

وی افزود: امروزه شاهد برده‌داری مدرن هستیم و جنایت‌هایی که همه  روزه در سطح آمریکا به وقوع می‌پیوندد متأسفانه آنهایی که علیه سیاه پوست‌ها دست به جنایت می‌زنند معتقدند که فقط یک برده را کشته‌اند.

 

وی در پایان گفت: از دهه 80 میلادی به بعد تعدادی از سیاه پوستان مقیم آمریکا در زندان به سر می‌برند و این تبعیض نژادی تا امروز هم ادامه دارد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری نسیم

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...