جریان شعر انقلاب، شاعران ما را از خمودگی و ایستایی خارج کرده
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴


محسن ذوالفقاری بیان نمود:

جریان شعر انقلاب، شاعران ما را از خمودگی و ایستایی خارج کرده

دبیر اجرایی جشنواره شعر انقلاب با بیان اینکه این رویداد نخستین جشنواره فرهنگی دائمی استان سیستان و بلوچستان است گفت: این جریان جان تازه‌ای به فرهنگ و ادب این استان داده است.

 

 

 

 

160311راه‌نوا- محسن ذوالفقاری رئیس حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان و دبیر اجرایی پنجمین جشنواره شعر انقلاب در گفتگویی اظهار داشت: قرار بر این بود که جشنواره شعر انقلاب به صورت دوسالانه برگزار شود اما با خواهش ما دوستان حوزه هنری پذیرفتند که این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود و دوره آتی آن نیز در سال جاری به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار شود.

 

وی با اشاره به برگزاری موفق دوره چهارم این جشنواره در سال قبل، گفت: تلاش ما این است که در سال جاری جشنواره را به سمت اجرای یک حرکت علمی سوق بدهیم و دانشگاه‌های استان را نیز پای کار جشنواره بیاوریم.

 

ذوالفقاری در همین زمینه گفت: استان سیستان و بلوچستان از قطب‌های ادبی کشور است و نخستین شاعره ایران از این استان برخاسته است. در کنار آن در حال حاضر نیز در مناطق مختلف استان چهره‌های ادبی سرشناسی حضور دارند ولی به دلیل محدودیت‌های اعتباری و فرهنگی تاکنون رویدادهای ادبی فرهنگی کمی در استان اتفاق افتاده است در حالی که پتانسیل آن همواره وجود داشته است.

 

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره شعر انقلاب ادامه داد: دانشگاه سیستان به عنوان یکی از قطب‌های ادبی کشور که در تمامی مقاطع تحصیلی در این زمینه دارای دانشجو و استاد است این ظرفیت را دارد که امسال به جشنواره رنگ و بوی علمی تازه‌ای ببخشد.

 

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه استان سیستان و بلوچستان تاکنون میزبان هیچ جشنواره فرهنگی دائمی نبوده است، گفت: آیت الله سلیمانی امام جمعه استان در نشستی به صورت رسمی اعلام کرد که این جشنواره به اندازه ۱۰۰ همایش امنیتی برای استان مفید و قابل توجه است. از سوی دیگر جریان شعر انقلاب در استان شاعران ما را از خمودگی و ایستایی خارج کرده و ولوله‌ای در میان آنها برای حضور و تاثیرگذاری در این جریان به راه‌انداخته است تا جایی که در دوره قبل بیشترین تعداد اثر را از سوی شاعران سیستانی دریافت کرده‌ بودیم.

 

وی در پایان از برگزاری این دوره از جشنواره شعر انقلاب همزمان با ایام دهه فجر در زاهدان خبر داد و اظهار امیدواری کرد تمامی شاعران فارس و بلوچ و سنی و شیعه مانند سال قبل در این دوره از جشنواره نیز حضوری فعال داشته باشند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...