پیام احمدعلی راغب درباره اهانت به دو نوجوان ایرانی در عربستان
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴


پیام احمدعلی راغب درباره اهانت به دو نوجوان ایرانی در عربستان

در پی تعرض به دو نوجوان ایرانی پس از شرکت در حج عمره و در حال بازگشت به ایران در فرودگاه جده قلب بسیاری از ایرانیان را به درد آورد به همین جهت احمدعلى راغب آهنگساز جاودانه های موسیقی انقلاب اسلامی با ارسال پیامی خواستار برخورد با عاملان این اهانت شد.

 

 

Ragheb-Rahnava.ir-94

به گزارش راه نوا، در پی تعرض به دو نوجوان ایرانی پس از شرکت در حج عمره و در حال بازگشت به ایران در فرودگاه جده قلب بسیاری از ایرانیان را به درد آورد به همین جهت احمدعلى راغب آهنگساز جاودانه های موسیقی انقلاب اسلامی با ارسال پیامی خواستار برخورد با عاملان این اهانت شد.

متن پیام ایشان به شرح زیر است:

 

به نام یگانه منتقم عیب پوش

ضایعه­ ی برخورد اهانت بار پلیس سعودی با دو زائر نوجوان ایرانی، بار دیگر ثابت کرد دستگاه حاکم بر عربستان، صلاحیت اخلاقی و عقیدتی لازم برای اداره­ی  حرم امن الهی را دارا نیست. امروز بیش از هرکس بر وجدان­های مومن در آن کشور، فرض است که فراتر از هر دسته بندی مذهبی و هرگونه ملاحظه­ی نژادی و فرقه­ای، از خود بپرسند که آیا چنین برخوردی، زیبنده­ی حیثیت ایمانی یک انسان مسلمان هست؟ و آیا نباید بر این ننگ، شورید و بیش و پیش از آنکه دولت و ملت ایران، برخورد با عوامل این اقدام شنیع را مطالبه کنند، مومنان کشور عربستان، خواهان برخورد قاطع با عوامل آن شوند؟

فرهنگ بزرگمنش و نوع­دوست ایرانی، این رفتار را هرگز به پای همه­ ی همنوعان مسلمان عرب خود در آن کشور، نخواهد گذارد؛ اما می­نشیند و نظاره گر خواهد بود تا عیار ایمانی و انسانی مردم عربستان در مطالبه­ ی اعاده­ ی  حیثیت دو انسان هم کیش را از مسئولان و حکام آن کشور بسنجد و این سنجش، در قضاوت آینده ی ما درباره آن مردم بی تردید نقش مهمی خواهد داشت.

سزاوار است که مسئولین مرتبط با امر حج در ایران نیز، درباره­ی این وضعیت بی­اندیشند و نسبت شرایط فعلی را با عظمت حج ابراهیمی بسنجند که در آنصورت، بی­تردید پاسخ را خواهند یافت و اقدام مقتضی را خواهند داشت.

والسلام

احمدعلی راغب

18 فروردین 1394

 

احمدعلى راغب آهنگساز جاودانه های موسیقی انقلاب اسلامی به سال ۱۳۲۳ شمسى در خانواده‏اى هنردوست و هنرشناس در بندرانزلى متولد شد. موسیقی را از کودکی نزد مادرش آموخت و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و در ارکستر فرهنگ و هنر و رادیوی گیلان به فعالیت پرداخت.

سرودهای «شهید مطهر»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «خجسته باد این پیروزی»، «بانگ آزادی»، «راه رجا»، «بابا خون داد»، «همشاگردی سلام»، «مدرسه ها واشده» و… تنها گوشه‌ای از آثار ماندگار وی هستند. 

استاد راغب را بی شک می توان بزرگترین آهنگساز انقلاب اسلامی نامید. وی در طول این سه دهه و مخصوصا دهه اول انقلاب اسلامی با آهنگ های خود انقلاب اسلامی و ملت ایران را همراهی کرده است و بسیاری از آهنگ های او در ذهن و دل امت اسلامی ایران جاودانه شده اند. 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...