مهمترین مولفه موفقیت در کار سرود انقلاب صبر و پایداری است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳


گفتگو با «مجید منصوری» مسئول خانه سرود سازمان اوج

مهمترین مولفه موفقیت در کار سرود انقلاب صبر و پایداری است

مسئول خانه سرود انقلاب، صبر و پایداری در کار سرود انقلاب را مهمترین مولفه موفقیت عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه حوصله داشته باشیم، سرود کاری است که نیاز به زمان دارد؛ اصولاً کار فرهنگی سرمایه‌گذاری بر روی ذهن کودکان و نوجوانان است و در درازمدت جواب خواهد داد.

 

 

 

 

57138_origراه‌نوا-  “مجید منصوری” مسئول خانه سرود انقلاب در گفت‌وگو یی با اشاره به اینکه ما در خانه سرود جمع شده‌ایم تا برای سرود انقلاب کار کنیم و خودمان را از هیچ یک از مربیان سرود کشور بالاتر نمی‌دانیم، گفت: چند سال است که به فکر تشکیل انجمن سرود انقلاب و دفاع مقدس هستیم و هفته گذشته در پایان دوره اخیر آموزش مربیان سرود توانستیم حرکتی برای تدوین سازکار مناسب انجمن سرود را با کمک مربیان سرود سراسر کشور آغاز کنیم.

 

وی تشکیل انجمن سرود در بدنه جریان فرهنگی انقلاب را زمینه‌سازی حرکتی عمیق برای کمک به جریان فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: سال‌ها تلاش مربیان سرود کشور بر حسب وظیفه‌‌ای بود که لازمه زمانه بود، ولی امروز شرایط به گونه‌ی است که باید به خروجی کار نیز توجه داشت.

 

منصوری با تاکید بر این نکته که باید در عرصه موسیقی انقلابی جلو برویم، گفت: کار فرهنگی باید زاینده و قابل تکثیر باشد؛ به همین دلیل است که ما در خانه سرود انقلاب توجه و تاکید خاصی بر بحث آموزش مربیان سرود داریم؛ چراکه اگر مربیان ما از سطح دانش خوبی برخوردار نباشند نمی‌توان انتظاری از خروجی‌های سرود داشت.

 

مسئول خانه سرود انقلاب، صبر و پایداری در کار سرود انقلاب را مهمترین مولفه موفقیت عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه حوصله داشته باشیم، سرود کاری است که نیاز به زمان دارد؛ اصولاً کار فرهنگی سرمایه‌گذاری بر روی ذهن کودکان و نوجوانان است و در درازمدت جواب خواهد داد.

 

وی نهادینه کردن سرود در جامعه را ماموریت مربیان سرود سراسر کشور دانست و گفت: باید شعر و سرود را در کودکان‌ خود نهادینه کنیم. برخی از سرودهای گذشته هنوز در ذهن مخاطبین نقش دارد، سرود “هرگز نشه فراموش لامپ اضافی خاموش” سرودی بود که بر روی من هم تاثیر گذاشت؛ این سرود در دو بیت پیام دین را به فرزندانمان منتقل می‌کرد.

 

منصوری در پایان عنوان کرد: اگر ما به وظیفه خودمان عمل کنیم سرود در دل مردم نفوذ می‌کند و خواهی‌نخواهی تاثیر می‌گذارد. باید خودمان را باور کنیم و دوره‌های  آموزشی را دریابیم. هدف این دوره به روز کردن اطلاعات مربیانی بود که سال‌های سال در عرصه سرود کشور فعالیت کرده بودند و نیازمند افزایش سطح اطلاعاتشان بودند، که امیدواریم این دوره زمینه‌ساز دوره‌های بعدی شود.

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...