«عدالت»؛ شرط لازم برای سرودن اشعار با درون‌مایه اعتراضی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴


علیرضا قزوه:

«عدالت»؛ شرط لازم برای سرودن اشعار با درون‌مایه اعتراضی

علیرضا قزوه دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب، داشتن نگاه انتقادی را در شاعران انقلابی لازم دانست و گفت: شاعری که با درون‌مایه اعتراضی شعر می‌سراید حتماً باید جانب عدالت را بگیرد و جانب‌دارانه به موضوعات مورد نظر خود نگاه نکند تا بتواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند.

 

 

 

 

IMAGE635247182263713897راه‌نوا- علیرضا قزوه دبیر هنری پنجمین جشنواره شعر انقلاب، داشتن نگاه انتقادی را در شاعران انقلابی لازم دانست و گفت: شاعری که با درون‌مایه اعتراضی شعر می‌سراید حتماً باید جانب عدالت را بگیرد و جانب‌دارانه به موضوعات مورد نظر خود نگاه نکند تا بتواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند.

 

وی این جشنواره را محلی برای گردهم آمدن شاعرانی با دغدغه دانست و بیان کرد: سعی داریم تا با حمایت از شاعرانی که در این زمینه شعر نغز و بدیع می سرایند به ایجاد یک سبک واحد در شعر انقلاب کمک کنیم و بتوانیم پرچم ادبیات انقلاب را نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگری که با ما هم سخن هستند، مطرح کنیم.

 

وی ادامه داد: شعر انقلاب بعد از چند دهه فعالیت در  این زمینه و با حمایت‌هایی که از ناحیۀ دانشگاهیان، منتقدان، نظریه پردازان و … از آن شده است، شعبه های خوبی را دارد و توانسته به یک سبک خوبی در ادبیات انقلاب اسلامی برسد.

 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه یکی از توجهات جشنواره شعر انقلاب بر روی مباحث پژوهشی است، عنوان کرد: سعی کردیم تا در این جشنواره با بها دادن و جدی گرفتن مباحث پژوهشی و در نظر گرفتن بزرگ‌ترین جایزه برای این بخش به نوعی توجه به این موضوع را در صدر برنامه های خود داشته باشیم. به زعم بنده در این حوزه ها هر چقدر کار کنیم کم کرده ایم و خیلی نیاز داریم کار شود.

 

وی دیدگاه حوزه هنری در خصوص جشنواره ها را فراتر از یک نگاه معمولی عنوان کرد و گفت: منظم ترین جشنواره های ادبی کشور را حوزه هنری دارد و مخصوصاً در این سال های اخیر که مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری به عنوان متصدی این امر وارد میدان شده است تحول چشمگیری را در برگزاری جشنواره ها شاهدیم.

 

وی ادامه داد: جلسات ادبی تهران و استان ها در مقایسه با دیگربرنامه های واحدهای حوزه هنری از پویایی و رشد چشمگیری برخوردار بوده و جزو تشکل های ثابت و هفتگی حوزه هنری به شمار می رود و ورود در آن برای همگان آزاد است.

 

قزوه با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه های دیگر خیلی به ادبیات بها نمی دهند، گفت: فضای رسانه‌ای پتانسیل بالایی برای تبلیغات شعر دارد و باید از آن نهایت استفاده را برد و مردم را با ادبیات، این هنر اصیل ایرانی آشتی داد و جای آن را در کنار سایر هنرهای مرسوم در زندگی شهروندان ایرانی باز کرد.

 

گفتنی است، هنرمندان برای شرکت در این جشنواره تا 30 آبان ماه فرصت دارند پس از ثبت نام در سایت www.artfest.ir آثار خود را به صورت حضوری به دبیر خانه این جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی جشنواره های حوزه هنری ارسال کنند. همچنین این جشنواره در بهمن ماه 94 در زاهدان برگزار می شود.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...