در اعطای مجوز به گروه موسیقی «ماه بانو» تجدید نظر می‌کنیم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳


نوش‌آبادی؛ سخنگوی وزارت ارشاد

در اعطای مجوز به گروه موسیقی «ماه بانو» تجدید نظر می‌کنیم

قبلا به این گروه موسیقی "ماه بانو" مجوز در خصوص فعالیت‌های داخل کشور داده شده بود اما با توجه تخلف‌های اخیر این گروه در خارج از کشور در برنامه‌های جدیدشان و دادن مجوز در داخل کشور به این گروه تجدید نظر می‌کنیم.

 

 

 

 

IMG17263190راه‌نوا- نوش آ‌بادی؛ سخنگوی وزارت ارشاد در نشست پرسش و پاسخ در دانشگاه امام صادق گفت:  قبلا به این گروه موسیقی “ماه بانو” مجوز در خصوص فعالیت‌های داخل کشور داده شده بود اما با توجه تخلف‌های اخیر این گروه در خارج از کشور در برنامه‌های جدیدشان و دادن مجوز در داخل کشور به این گروه تجدید نظر می‌کنیم.

 

 حسين نوش‌آبادي اظهار كرد: دولت و مردم ايران نسبت به برخي رفتارها كه منطبق با شعائر ديني، انقلابي و ملي كشورمان نيست، واكنش نشان مي‌دهند. زيبنده يك هنرمند ايراني نيست كه در محيط خارج از كشور تحت تأثير فضاهايي قرار گيرد كه با رفتار يك مسلمان ايراني در تضاد و تناقض باشد.

 

وي ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همواره توصيه داشته كه هنرمندان ايراني كه به خارج از كشور مي‌روند، سعي كنند اعتبار خود را با رفتارهاي هيجاني مخدوش نكنند.

 

وي با بيان اينكه هنرمندان ايراني براي حفظ اصالت‌هاي فرهنگي كه برخاسته از فرهنگ ايراني – اسلامي است، خويشتندار باشند، اضافه كرد: هنرمندان بايد به ارزش‌هاي اخلاقي و سنت‌هاي ملي و بومي احترام بگذارند و نماد و مظهر عفيف بودن زن ايراني باشند.

 

سخنگوي وزارت ارشاد درباره اقدام گروه ماه بانو گفت: مجوزهاي وزارت ارشاد براي اجراي برنامه مربوط به داخل كشور است و خارج از سرزمين اصلي در حوزه وظايف اين وزارتخانه نيست، بنابراين مجوزها داخلي و درون‌سرزميني است. 

 

نوش‌آبادي با بيان اينكه خروج برخي شهروندان به خارج از كشور ارتباطي با وظايف ارشاد ندارد، افزود: وزارت ارشاد تكليف نظارتي بر اجراي برنامه‌هاي هنري برخي گروه‌ها را كه بدون هماهنگي به خارج مي‌روند ندارد. 

 

بنا بر این گزارش اعضای گروه ماه بانو که در سال 1391 و به کوشش  مجید درخشانی پایه گذاری شده است، در جریان برپایی تورهای کنسرت اروپایی خود، اقدام به انتشار عکس‌هایی بدون حجاب اسلامی در اماکن دیدنی برخی شهرهای اروپایی کرده‌اند.

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...