اولین آلبوم رپ ایرانی مجوز گرفت!
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴


به گزارش خبرگزاری ایسنا:

اولین آلبوم رپ ایرانی مجوز گرفت!

«از نظر موسیقی رپ نماد موسیقی غربی است و بعید است که تحت این عنوان مجوزی صادر شود زیرا موسیقی از نوع رپ به ترویج ناهنجاری‌ها می‌پردازد که به آن مجوز داده نخواهد شد.»

 

 

 

 

united-states-entertainment-media-nightclub-logo-designراه‌نوا- حسین نوش‌آبادی، همان زمان در گفتگویی اعطای مجوز به موسیقی رپ را بعید خوانده و گفته بود: «از نظر موسیقی رپ نماد موسیقی غربی است و بعید است که تحت این عنوان مجوزی صادر شود زیرا موسیقی از نوع رپ به ترویج ناهنجاری‌ها می‌پردازد که به آن مجوز داده نخواهد شد.»

 

اما با وجود تکذیب‌های مکرر مسئولان ارشد وزارت ارشاد امروز خبرگزاری ایسنا از دریافت مجوز اولین آلبوم رپ فارسی خبر داد.

 

در این خبر آمده است که آلبوم موسیقی کاوه عابدین پس از ۱۰ سال انتظار سرانجام موفق به دریافت مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

 

عابدین درباره‌ی سبک این آلبوم نیز توضیح داده است که: «سبک این آلبوم «رپ» است؛ اما با رپ‌هایی که تا کنون شنیده‌ایم، خیلی تفاوت دارد. معمولا در این‌گونه موسیقی‌ها هیچ‌وقت اثری از هارمونی غنی وجود ندارد؛ اما این آلبوم نمونه‌ی جدیدی را اجرا خواهد کرد. البته آن زمان که ما این کار را انجام می‌دادیم، نمونه‌ی زیرزمینی برای این نوع موسیقی وجود نداشت. اشعار این کار را روزبه بمانی سروده است که بخشی از آن، رپ و بخشی دیگر پاپ خوانده می‌شود.»

 

او همچنین با بیان این‌که چندی پیش، این کار مجوز انتشار گرفته است و هیچ ممیزی نیز به آن نخورده، بیان کرده است: «نام این آلبوم «فراموشی» است که در چند روز آینده رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد.»

 

 

منبع: مجله هفت‌راه

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...