جمله‌ای که آهنگران پس از خروج از استودیو گفت
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳


گفت و گو با محسن صفایی‌فرد

جمله‌ای که آهنگران پس از خروج از استودیو گفت

صفایی فرد مدیر موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در بخش پایانی صحبتهای خود تصریح کرد: یادم می آید حاج صادق آهنگران وقتی کار به پایان رسید بعد از خروج از استودیو به همه می‌گفت «قبول باشه». این نکته بسیار حائز اهمیتی است و به ما یادآوری کرد که سیزده آبان امسال ما در سایه ارادت به کربلا و هم‌صدا با عاشوراییان فریاد استکبارستیزی سر خواهیم داد.

 

 

 

 

 

IM      G_3515راه‌نوا- تولیدکنندگان تازه‌ترین قطعه «مرگ بر آمریکا» بعد از انتشار این تک‌آهنگ از انگیزه های خود برای تولید این اثر موسیقایی گفتند.

محسن صفایی فرد مدیر موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم در توضیح ساخت این قطعه گفت: مبانی استکبارستیزی، تقارن عاشورای حسینی با روز سیزدهم آبان به عنوان انقلاب دوم برای ما این فرق را نسبت به سالهای گذشته داشت که باعث مرور دوباره مبانی عاشورایی شد ضمن اینکه نگاه به آثار عزیزانی چون حاج صادق آهنگران از جمله نوحه ماندگار «هیهات من الذله …» ما را بر آن داشت که یک حس و حال جدید با استفاده از این اثر ارزشمند را در یک قطعه ضداستکباری به کار بریم که موجب ساخت تازه ترین تک آهنگ «مرگ بر آمریکا» شد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور ارزشمند استاد محمد میرزمانی به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر و خوانندگی حاج صادق آهنگران که با وجود برنامه های مختلف در اهواز، به تهران می آمد و برمی گشت، این اثر ضبط و منجر به این اتفاق شد که فضای «مرگ بر آمریکا»یی امسال عاشورایی هم باشد و ما در این قالب به انقلاب اسلامی ادای دین کنیم.

 

صفایی فرد در بخش پایانی صحبتهای خود تصریح کرد: یادم می آید حاج صادق آهنگران وقتی کار به پایان رسید بعد از خروج از استودیو به همه می‌گفت «قبول باشه». این نکته بسیار حائز اهمیتی است و به ما یادآوری کرد که سیزده آبان امسال ما در سایه ارادت به کربلا و هم‌صدا با عاشوراییان فریاد استکبارستیزی سر خواهیم داد.

 

باشگاه «شعر و ترانه» سال گذشته در محل لانه جاسوسی از قطعه «مرگ بر آمریکا 2» با صدای حامد زمانی رونمایی کرد و امسال به دلیل تقارن عاشورای حسینی با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یعنی 13 آبان‌ماه، سرود «مرگ بر آمریکای 93» را به علاقه‌مندانش تقدیم کرد.حاج صادق آهنگران نوحه‌خوان حماسه‌های عاشورایی این اثر را اجرا کرده و شعر آن را محمدمهدی سیار شاعر قطعاتی همچون «مرگ بر آمریکا 2» و «گزینه‌های روی میز» سروده است. آهنگسازی و تنظیم ارکستر نیز توسط سیدمحمد میرزمانی از چهره‌های موسیقی عاشورایی و آهنگساز قطعه «بیا تا برویم» انجام شده است.

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...