مرگ بر آمریکا فضایی ضد استکباری دارد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳


گفت و گو با محمد میرزمانی؛

مرگ بر آمریکا فضایی ضد استکباری دارد

سیدمحمدمیرزمانی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به ساخت و رونمایی قطعه موسیقایی « مرگ بر آمریکا 2 » در سال گذشته با صدای حامد زمانی و استقبال مردم از این اثر به تولید قطعه « مرگ بر آمریکا 3» در سال جاری اشاره کرد و گفت: این قطعه به دلیل همزمانی 13 آبان امسال به عنوان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی با عاشورای حسینی سعی کردیم تا فضای تولید این اثر موسیقایی ملهم از این دو حادثه بزرگ باشد.


 

 

 

 

175519_    634497161370365000_lراه‌نوا- سیدمحمدمیرزمانی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به ساخت و رونمایی قطعه موسیقایی « مرگ بر آمریکا 2» در سال گذشته با صدای حامد زمانی و استقبال مردم از این اثر به تولید قطعه « مرگ بر آمریکا 3» در سال جاری اشاره کرد و گفت: این قطعه به دلیل همزمانی 13 آبان امسال به عنوان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی با عاشورای حسینی سعی کردیم تا فضای تولید این اثر موسیقایی ملهم از این دو حادثه بزرگ باشد.

 

وی ادامه داد: درساخت این موسیقایی علاوه برحمایت و همراهی بخش موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان متولی و تهیه کننده اصلی این اثر از حاج صادق آهنگران به عنوان حماسه سرا و خواننده نغمات و سوگ سروده های عاشورایی دوران دفاع مقدس به عنوان خواننده و محمد مهدی سیار شاعر و ترانه سرای جوان و شناخته شده کشورمان که قطعه « مرگ بر آمریکا 93» نیز از سروده های وی بود استفاده کردیم.

 

این رهبرارکستر با اشاره به نگارش ترانه سرود13آبان امسال به سبب همزمانی عاشورای حسینی با سالگرد تسخیر لانه جاسوسی در فضایی متفاوت گفت: درساخت این اثرموسیقایی نیز تلاش کردیم تافضایی عاشورایی و ضداستکباری را لحاظ کنیم و در این قطعه شاهد استفاده از نوای موسیقی نوحه معروف و جاودان «هیهات من الذله …» و نیز استفاده دقیق و کامل از سازهای ارکستر سمفونیک هستیم.

 

میرزمانی بااشاره به تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی در بازتاب حوادث و اتفاقات مهم تاریخی چون حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) و همچنین رویدادی چون تسخیرلانه جاسوسی ابراز امیدواری کرد تولید قطعه « مرگ بر آمریکا 93 » با فضای متفاوت خود بتواند سهمی دربازتاب این وقایع و جریان سازی فرهنگی و مذهبی در جامعه داشته باشد.

سیدمحمد میرزمانی از چهره های شناخته شده موسیقی عاشورایی در کشور پیش از این کار تنظیم و آهنگسازی قطعه « کربلا منتظر ماست بیا تا برویم » را نیز انجام داده است.

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...