جشنواره فجر خالی از کنسرت‌های مقاومت و انقلاب است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴


محمد گلریز:

جشنواره فجر خالی از کنسرت‌های مقاومت و انقلاب است

محمد گلریز در نشست خبری جشنواره مدرسه عشق در انتقاد به جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره خالی از کنسرت‌های بسیج، مقاومت و انقلاب است و حتی یک کنسرت موسیقی انقلابی نیز در آن وجود ندارد.

 

 

 

 

13910230165340686_PhotoLراه‌نوا-نشست خبری چهارمین جشنواره فرهنگی هنری مدرسه عشق با حضور دبیران بخش‌های مختلف این جشنواره صبح امروز برگزار شد.

 

 

بنابر این گزارش محمد گلریز به عنوان دبیر بخش موسیقی و سرود جشنواره مدرسه عشق گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تقویت ارزش‌های متعالی هنر موسیقی است و تلاش کرده‌ایم در این بخش سطح هنری را افزایش داده و با موسیقی مبتذل مقابله کنیم.

 

وی افزود: هنر موسیقی هنری اثرگذار و شاید اثرگذارترین هنر باشد اما رسانه‌های شنیداری و دیداری ما در این عرصه کار خاصی نمی‌کنند و سیل موسیقی بی‌محتوا و مبتذل داری ریتم‌های مستهجن گریبان‌گیر ما شده است.

 

گلریز با بیان اینکه در بخش موسیقی 600 اثر به دبیرخانه رسیده و توسط هیأت انتخاب 100 اثر به هیأت داوران تحویل داده شده است گفت: هیأت داوران در 4 بخش آوای انقلابی 18 اثر، در بخش مداحی و تواشیح 16 اثر، در بخش سرود جمعی 12 اثر و در بخش نماهنگ 20 اثر را انتخاب کرد.

 

وی به جوایز جشنواره مدرسه عشق نیز اشاره کرد و گفت: قرار است 100 سکه به آثار برتر داده شود و سفر عتبات عالیات نیز برای آثاری که دارای ابتکارات و نوآوری باشد در نظر گرفته شده است.

 

گلریز ادامه داد: در اختتامیه نیز دو سرود برتر پخش زنده خواهد داشت و یک نماهنگ پخش خواهد شد و دو هنرمند شخیص انقلاب نیز سخنرانی خواهند کرد.

 

این هنرمند عرصه موسیقی در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره موسیقی فجر پرداخت و ضمن انتقاد از آن گفت: این جشنواره خالی از کنسرت‌های بسیج، مقاومت و انقلاب است و حتی یک کنسرت موسیقی انقلابی نیز در آن وجود ندارد.

 

وی افزود: جشنواره موسیقی فجر دچار درهم ریختگی عجیبی است و کسانی که در فتنه 88 همراه با فتنه‌گران بودند به این جشنواره دعوت شدند که با فشار مردم حذف شدند.

 

گلریز با بیان اینکه شاهد حضور موسیقی مبتذل راک در جشنواره موسیقی فجر هستیم تاکید کرد: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر کارهای ملی کمی داریم و موسیقی پاپ حضور بیشتری دارد ولی شعر و موسیقی موجود بی‌هدف است و حتی برخی از موسیقی‌ها از نظر پزشکی نیز مضر است.

 

وی افزود: در عرصه موسیقی شاهد رخ دادن یک فاجعه هستیم و مسئولین هنرمندان انقلابی تنها نظاره‌گر حوادث هستند؛ این چه تفکری است که می‌گوید کار مبتذل پاپ بی‌محتوا بسازیم تا جوانان جذب غرب نشوند.

 

گلریز ادامه داد: باید سراغ چهره‌های متعهد و متخصص رفت و سوال این است که چرا از چنین افرادی دعوت نمی‌شود تا درمورد موسیقی فجر نظر دهند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...