جشنواره سرودهای انقلابی در قزوین برگزار می شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳


آریان مطرح کرد:

جشنواره سرودهای انقلابی در قزوین برگزار می شود

معاون فرهنگی و هنری شهردار قزوین گفت: جشنواره سرودهای انقلابی در بخش های اخلاق و رفتار شهروندی، بهبود روابط اجتماعی، ارتقا عفاف، فرهنگ نظم ، وفاق و مدارا و مهارت‌های شهروندی، ساده زیستی و الگوی مصرف 27 و 28 شهریور ماه در قزوین برگزار می شود.

 

 

 

IMG19424279صادق آریان عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: استفاده از ظرفیت های هنر و به خصوص سرود می تواند به پیشرفت فرهنگ کمک شایانی کند که در این راستا با گذشت 18 ماه از فعالیت مرکز سرود و آهنگ های انقلابی شهرداری بیش از17 اثر هنری در این مرکز تولید شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و نگاه مقام معظم رهبری به این حوزه گفت: تمامی سرودهای تولید شده بر پایه شعار سال بوده و سعی کرده ایم نگاه های رهبر انقلاب را در این سرودها مورد توجه قرار دهیم زیرا بهره گیری از نگاه رهبری کمک ارزشمندی به پیشرفت در مسیر چشم انداز شهرداری می کند.

 

آریان اضافه کرد: به مناسبت روز قزوین، سرود” آستان مینو” برگرفته از مکاتب موسیقی تولید شده که به دو زبان فارسی و انگلیسی و در دو کاست جداگانه تولید شده و در اجلاس شهرداران شهرهای اسلامی به شهرداران کشورهای حاضر اهداء شده است.

این مسئول تصریح کرد: بهره گیری از ابزار هنر برای استفاده در حوزه های مختلف برای تولید محصولات فرهنگی یکی از مهم ترین اهداف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین است.

آریان خاطر نشان کرد: اگر در انقلاب آهنگ هایی با مضامین انقلابی ساخته نمی شد چه بسا بسیاری ازفعالیت های انقلابی محقق نشده بود لذا توجه و حمایت از آثار انقلابی نقش بسزایی در فرهنگ سازی مردم کشور دارد.

 

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در سال جاری مرکز سرودهای انقلابی چهار اثر تولید کرده که یکی از آنها مربوط به سید آزادگان حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی است که در مراسم بزرگداشت وی به صورت نماهنگ پخش شد و مورد استقبال عموم هم قرار گرفت، همچنین تولید آثار دیگری در خصوص عفاف و حجاب و دو سرود دیگر نیز از آثار امسال مرکز سرودهای انقلابی است.

 

آریان یادآورشد: ساخت آثاری در خصوص شهدای گمنام و نماز هم در دستور کار مرکز ساخت سرودهای انقلابی است که به زودی و با بهره گیری از مشورت های اساتید هنر در قزوین کلید می خورد.

وی با بیان اینکه تولید این آثار هزینه زیادی ندارد اظهارداشت: مجموعه آثار تولید شده بومی است و با کمترین هزینه که با کمک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوده تولید شده است.

صادق آریان در خصوص چگونگی پخش این آثار در بین مردم گفت: برخی از آثار تولید شده به صورت سی دی در محلات پخش می شود و برخی دیگر نیز در محافلی که شهرداری آنها را تدارک دیده توزیع می شود و معمولا تیراژ این آثار بین500 تا 2000 نسخه است.

 

این مسئول ادامه داد: جشنواره سرود تحت عنوان آوای شهر در تاریخ 27 و 28 شهریور در قزوین برگزار می شود و دبیرخانه جشنواره نیز مشخص شده است.

آریان گفت: این جشنواره در بخش های اخلاق و رفتار شهروندی، بهبود روابط اجتماعی، ارتقا عفاف، ساده زیستی، الگوی مصرف، ارتقای فرهنگی نظم ، وفاق و مدارا و مهارت های شهروندی در ارتباط با مدیر شهرداری برگزار می شود، هم چنین بخش جنبی جشنواره با عنوان شمیم رضوی نیز پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 16 شهریور است، ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره پیشبرد حقوق شهروندی و ایجاد انگیزه در بین فعالان این رشته است.

این مسئول افزود: در این جشنواره سه نفر از میان بانوان و سه نفر آقایان به عنوان برگزیده انتخاب می شوند و در بخش های رهبر گروه و تکخوان نیز نفرات برتر تقدیر خواهند شد.

آریان اضافه بیان کرد: داوری جشنواره که بسیار هم حساس است به استادانی از قزوین و تهران که سابقه درخشانی در موسیقی و سرود دارند سپرده خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: تجلیل از چهره های موسیقی در قزوین، تهیه زندگی نامه دو تن از موسیقی دانان قزوین و تهیه نواری از پیرغلامان درگاه امام حسین(ع) در قالب یک مجلد از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری است که در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...