ترانه‌ی دوزبانه «بی‌پناه» باصدای «طه»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴


در حمایت از کودکان فلسطین و سوریه

ترانه‌ی دوزبانه «بی‌پناه» باصدای «طه»

طه پس از اجرای اثر «بی پناه» در گفت‌وگویی اعلام کرد: هنر باید به رسالت خودش عمل کند و اعلام همبستگی با کودکان جنگ زده و کاستن از آلام ایشان کمترین کاری بود که از دست من بر می آمد و امیدوارم توانسته باشیم با رقم زدن یک روز خوش، اندکی از رنج‌های این کودکان که چندین سال است در شرایط بسیار سختی به سر می برند کاسته باشیم.

 

 

 

 

7805979107001172133راه‌نوا- مراسم اهدای عروسک های پارچه ای کمپین «عروسک های خاموش» روز گذشته و با حضور بیش از 150 نفر از کودکان جنگ زده سوری و فلسطینی در دمشق برگزار شد.

 

در این مراسم که با عنوان «قاصدک های لبخند» و با مشارکت گروه مردمی «سنگ، کاغذ، قیچی»، «اتحادیه بین المللی امت واحده» و «جمعیت امدادرسانی به ملت فلسطین» برگزار شد، کودکان سوری و فلسطینی نقاشی هایی را جهت تشکر از خیرین ایرانی نقاشی کرده و به نمایندگان ایرانی حاضر در مراسم اهدا کردند.

 

حضور در شهربازی سندباد دمشق و توزیع کیف مدرسه و سایر هدایا که از محل کمک های مردمی به اتحادیه بین المللی امت واحده خریداری شده بود و همچنین اجرای موسیقی دوزبانه «بی پناه» با خوانندگی «طه چوگان باز» از دیگر بخش های این برنامه بود.  

 

شعر این اثر که با تهیه کنندگی مرکز شماره یک هنرهای قومی بسیج، موسسه نقره و حمایت اداره موسیقی سازمان بسیج مستضعفین تولید شده را استاد احمد کاری سروده است. همچنین موسیقی و تنظیم اثر بر عهده حسین نظری و کلارینت توسط بابک نظری نواخته شده است.

 

طه پس از اجرای اثر «بی پناه» در گفت‌وگویی اعلام کرد: هنر باید به رسالت خودش عمل کند و اعلام همبستگی با کودکان جنگ زده و کاستن از آلام ایشان کمترین کاری بود که از دست من بر می آمد و امیدوارم توانسته باشیم با رقم زدن یک روز خوش، اندکی از رنج‌های این کودکان که چندین سال است در شرایط بسیار سختی به سر می برند کاسته باشیم.

 

 

این هنرمند کشورمان که با موزیک ویدئوهای «هفت سین» و «بی صبری» در عرصه موسیقی درخشیده است ابراز امیدواری کرد: نهادهای خیریه بین‌المللی حضور فعال‌تر و جدی تری در بحران انسانی سوریه داشته باشند و جهت بهبود شرایط زندگی برای آوارگان سوری و فلسطینی تلاش کنند.

 

در ادامه می‌توانید ترانه‌ی دوزبانه‌ی «بی‌پناه» را در «راه‌نوا» بشنوید و در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

 

دانلود

 

 

شعر فارسی و عربی «بی پناه» به این شرح است:

 

نَحْنُ الْاَیتامْ،عَنِ الْوَفا، إِرْحَمْ بِنا

اُنْظُرْ إِلَیْنا،رَبَّنا! إِرْحَمْ بِنا

(پروردگارا ما یتیم هستیم، از روی کرامت به ما رحم کن و بر ما نظر نما)

 

اُنْظُرْ الهی (نگاه کن خدای من)

نحن الْغَریبٌ (ما غریب هستیم)

اُنْظُرْ إِلى’ آهی (به آه من نظر کن)

 

قَتَلوُا أَبی

قَتَلوُا اُمّی

قَتَلوُا أَهلی

قَتَلوهُمْ بِأَیِّ ذَنْبْ

 (پدر و مادر و خانواده من را کشتند، به راستی آنها را به چه جرمی به قتل رساندند؟)

 

لُطْفٌ وَ رَأْفَة،دینی (لطف و رافت دین من است)

دینُ الْمُحَبَّة،دینی (دین محبت، دین من است)

لا دینَ لَهُمْ،لا رَیْبَ فیه ( آنها بدون شک دین ندارند)

 

أَلْفَرْضُ فی الاِسْلامِ،أَلرَّحْمُ بِالْاَیتامِ (رحم کردن به ایتام در اسلام واجب است)

لا دینَ لَهُمْ،لا رَیْبَ فیه (آنها بدون شک دین ندارند)

 

با غم شنیدم،بی پناه و بی گناه, درد دلاشو,سوز صداشو

با گریه میگفت کودکی با سوز و آه, یارب،یارب, تویی پناه هر بی پناهْ

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس 

نظرات

    محمد حسنی
    دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    سلام.
    نمیدونم چه کار خوبی از دستم در رفته که خدا روزیم کرده با این سایت غنی و عالی آشنا بشم؟!، هرچند که خودش فرموده به غیر حساب هم لطف میکنه ولی واقعاً خدا رو شاکرم که با این سایت بسیار عالی آشنا شدم/کاش صدای ارزشی خونهای جوون رو جامعه بهتر بشنوه و باز ای کاش موبایلها و رایانه های ما از این آهنگها پر شن که اینجوری مطالبات به حق و اسلامی اونها که همون یاری مظلوم و نفی ظالمه هم به مطالبه ای عمومی تبدیل میشد اما بیخیال، کیه که ندونه داعش جنایتکاره؟!/مرگ بر استکبار…

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...