با تولید «غزه صخرة الانتصار» حصر فرهنگی غزه را شکستیم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳


رضوی مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه بین‌المللی امت واحده مطرح کرد:

با تولید «غزه صخرة الانتصار» حصر فرهنگی غزه را شکستیم

مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه بین‌المللی امت واحده گفت: معتقدیم که با تولید این کار مشترک فرهنگی حصر غزه را شکسته‌ایم و چیزی به‌نام محاصره غزه برای ایرانی‌هایی که هیچ‌وقت نتوانسته‌اند به آنجا وارد شوند وجود ندارد.

 

 

 

139307131656126173787473سرباز‌ روح‌الله رضوی مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه بین‌المللی امت واحده با اشاره به رونمایی از نخستین اثر مشترک موسیقایی ایران و غزه به‌نام «غزه صخرة الانتصار» (غزه صخره پیروزی) در همایش روز دوشنبه 14 مهرماه به نام «شکوفه‌های زیتون» که به‌مناسبت تشکیل کمپین فرهیختگان و هنرمندان ایرانی برای کمک به ایتام شکل گرفته است، گفت: این اثر موسیقایی در دو بخش فارسی و عربی آماده شده است و خواننده بخش عربی آن «عبدالمجید عریقات» از غزه و بخش فارسی آن نیز به‌خوانندگی «پویا بابایی»‌ اجرا شده است.

 

وی افزود: آهنگ‌سازی این کار را «کریم عکاشه»، تنظیم «بسام عکاشه» و شعر بخش عربی هم توسط «نهاد نشوان» نوشته شده است. همچنین شعر بخش فارسی این کار نیز توسط محمدمهدی سیار سروده شده است.

رضوی در رابطه با موضوع این کار گفت: این اثر به پیروزی غزه و نقشی که پشتیبانی و حمایت آزادگان دنیا در این پیروزی ایفا  کرد می‌‌پردازد. همچنین محتوای این اثر بر وحدت امت اسلامی به‌عنوان راهکاری برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید می‌کند.

 

مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه بین‌المللی امت واحده با اشاره به اینکه تهیه کنندگی این کار را مؤسسه هنری رسانه‌ای اوج به‌عهده دارد، گفت: اتحادیه بین‌المللی امت واحده پیشنهاد اولیه این کار را ارائه داده است و بعد از آن نیز وظیفه ارتباط‌گیری و پیگیری تولید این اثر را داشته است. قرار است که از ویدئوی این اثر که اولین نمونه از همکاری مشترک موسیقایی بین هنرمندان ایرانی و فلسطینی است در برنامه روز آینده و در همایش «شکوفه‌های زیتون» با حضور چهره‌های هنری، فرهنگی، علمی و ورزشی کشور در مؤسسه سرچشمه رونمایی شود.

 

1393071316561261737874710

 

وی با تأکید بر اینکه به‌دلیل منحصر به فرد بودن و انجام این کار برای اولین بار، تولید این اثر سختی‌های خاص خودش را داشته است، افزود: در مرحله اول شعر عربی تنظیم شده و پس از آن ملودی عربی را از دوستان خودمان در غزه دریافت کردیم و بر اساس آن ملودی آقای سیار شعر فارسی اثر را سرودند و بعد از آن نسخه ماکت کار از طرف غزه به ما ارسال شد و بعد از چند بار رفت و برگشت و ارسال تصویربرداری‌های انجام شده در ایران میکس، مستر و مونتاژ صوتی و تصویری کار در استودیوهای مؤسسه هنری مشارق در غزه انجام شده است.

 

رضوی تصریح کرد: با وجود اینکه ما دو صدای متفاوت و دو شعر متفاوت داشتیم و ضبط این کار به‌شکل همزمان و کنار هم انجام نمی‌شده است اما اثر نهایی از تجانس خوبی برخوردار شده است. صرف‌نظر از قالب کار، محتوای کار نیز برای ما بسیار مهم بود؛ پرداختن به مساله مهم وحدت میان امت اسلامی در شرایط حساس کنونی و نیز موضوع فلسطین دو محور اصلی این کار هنری است که بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است که آخرین بار آن در پیام ایشان به حجاج بیت الله حرام بود.

 

وی در پایان گفت: در همین راستا اتحادیه امت واحده نیز تلاش کرد که قدمی برای ایجاد ارتباط نزدیک‌تر و هرچه بیشتر فرهنگی بین ایران و غزه فراهم کند چرا که ما عملاً قائل به این هستیم که با تولید این کار مشترک فرهنگی، حصر غزه را شکسته‌ایم و چیزی به‌نام محاصره غزه برای ایرانی‌هایی که هیچ‌وقت نتوانسته‌اند به آنجا وارد شوند وجود ندارد و نمونه کارهای این‌چنینی نشان می‌دهد که علی‌رغم مشکلاتی که در عرصه سیاسی وجود دارد، می‌توان در غزه حضور پیدا کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...