سفر موسیقی تا اروپا با کوله‌بار دردهای سوریه
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵


«ایهم احمد»؛ هنرمند فلسطینی سوری

سفر موسیقی تا اروپا با کوله‌بار دردهای سوریه

یک هنرمند فلسطینی سوری پس از مهاجرت به آلمان رنج‌ها و سختی‌های روزهای جنگ در سوریه را از یاد نبرده است و با صدای خود آن‌ها را در این کشور اروپایی بار دیگر به گوش همگان می‌رساند.

 

 

 

 

۲۵۸۵راه‌نوا- سایت خبری الجزیره در چهاردهم ماه جاری ۲۰۱۶  مطلبی با عنوان هنرمند فلسطینی در آلمان از دردهای مردم سوریه می‌خواند، را در سایت خود درج کرد.

 

به نقل از سایت الجزیره یک هنرمند فلسطینی سوری پس از مهاجرت به آلمان رنج‌ها و سختی‌های روزهای جنگ در سوریه را از یاد نبرده است و با صدای خود آن‌ها را در این کشور اروپایی بار دیگر به گوش همگان می‌رساند.

 

ایهم احمد تبعه سوری فلسطینی پس از درگیری‌ها و جنگ‌های اخیر گروه تروریستی موسوم به داعش مجبور به ترک کشور خود و مهاجرت به اروپا گردید. وی که مدت‌ها با رنج اندوه کشورش دست و پنجه نرم می‌کرد، این بار غم دیگری را نیز در سینه حمل می‌کند و آن دوری از خانواده‌اش است که هنوز موفق نشده‌اند به او در اروپا بپیوندند.

 

الجزیره همچنین در بخشی از این خبر نوشت که این هنرمند سال گذشته، پیش از مجبور شدن به ترک سرزمینش در  سوریه و در میان ویرانی‌های به جا مانده از جنگ در دمشق به نوازندگی می‌پرداخته است. اما پس از آن پیانوی خود را به دست نیروهای تروریستی از دست داد.

 

الجزیره به نقل از ایهم احمد می‌نویسد: پیانو زندگی من است. وقتی در اردوگاه یرموک و نزد پناهندگان فلسطینی بودم، پیانویی داشتم که عزیزترین چیزی بود که در زندگی داشتم. وی این پیانو را با خود به میان ویرانه‌ها و خرابه‌ها می‌برد و در آن جا به نوازندگی می‌پرداخت. در آن روزها که ارتش سوریه در محاصره به سر می‌برد و گرسنگی و عملیات متعدد جنگی و بمباران کشور را در برگرفته بود، کودکان جنگ دور وی گردمی‌آمدند و با هم از امید و آینده بهتر می‌خواندند. پس از آن که پیانوی ایهم احمد توسط نیروهای داعش در آتش سوخت، وی مجبور به جلای وطن شد. اما با دوری از کشورش اندوه‌های سرزمینش را از یاد نبرد و با چمدانی سرشار از غم، بلافاصله پس از رسیدن به آلمان در مرکز پناهندگان به ترمیم قلب‌های شکسته دردمندان سوری پرداخت.

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...