به نیروهای انقلابی بی‌توجهی شده است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳


گفتوگو با رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی

به نیروهای انقلابی بی‌توجهی شده است

نیرومند اظهار داشت: «تقریباً در تمام دوره‌های وزارت ارشاد شاهد قصور و تقصیر در حمایت از جریان‌های اصیل و انقلابی بوده‌ایم. و این برمی‌گردد به یک تحلیل و نظریه‌ای که سیاست‌مدارانی که به حوزه فرهنگ وارد شده و مدیر فرهنگی می‌شوند می‌گویند که ما حزب‌الله را که داریم؛ حالا هوای آن طرف را داشته و آنها را جذب کنیم.

 

 

 

 

13930822000233_PhotoLراه‌نوا- نیرومند در پاسخ به ارزیابی وضعیت هنری کشور اظهار داشت: «تقریباً در تمام دوره‌های وزارت ارشاد شاهد قصور و تقصیر در حمایت از جریان‌های اصیل و انقلابی بوده‌ایم. و این برمی‌گردد به یک تحلیل و نظریه‌ای که سیاست‌مدارانی که به حوزه فرهنگ وارد شده و مدیر فرهنگی می‌شوند می‌گویند که ما حزب‌الله را که داریم؛ حالا هوای آن طرف را داشته و آنها را جذب کنیم.

نیروهای متعهد انقلابی که جذب شده خدایی هستند، در نتیجه از ابتدای انقلاب یک بی‌توجهی به بچه‌های انقلابی شده است و با این تحلیل که باید گروه‌های معاند را تبدیل به خاکستری کنیم و خاکستری را تبدیل به همراه کنیم و این باعث شده که همیشه گرایش عمده وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی ما اینگونه باشد.»

 

عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ادامه ضمن اشاره به سیاست جذب حداکثری در ایام فتنه 88 اظهار داشت: «به طور مثال شما فتنه را در نظر بگیرید، یک دفعه متوجه شدیم که یکسری از هنرمندانی که بچه‌های انقلاب بودند یکم گرایش پیدا کردند به ماجرای فتنه. تا دیدند اینها گرایش پیدا کردند، یکدفعه حمایت‌ها شروع شد تا اینها را از دست ندهند. کار خوبی هم است. ولی الان چی؟ الان کسی به فکر این بچه‌ها هست که توی فتنه علیه فتنه‌گران حضور داشتند کسی به آنها عنایت می‌کند؟ اصلاً مشی معمول حوزه فرهنگی ما متأسفانه بی‌توجه به نیروهای خودی است، است یعنی اصلاً سیاست فرهنگی ما این طور شده است.»

 

این هنرمند پیشکسوت در ادامه اظهاراتش  ضمن غریب دانستن فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: «نوعی بی توجهی غیرمعمول سال‌هاست که متوجه بچه‌های انقلاب است و حال در مقاطعی این خیلی با صراحت بیشتری نمود پیدا می‌کند. ممکن است رسانه ای به سمتی برود یا ابزاری باشد برای آن کسی که پشت رسانه قرار دارد، و او هم تمایلی نداشته باشد که بچه‌های اینچنینی دیده شوند. من گله ای از این تیپ آدم‌ها ندارم ولی گله دارم از رسانه‌هایی همانند رسانه ملی. گله دارم از رسانه‌هایی که نان نظام را می‌خورند ولی به بچه‌های انقلاب بی‌توجه هستند. آنجا است که باید پیگیری کنیم که چه اشکالی هست که رسانه ملی ضریب خیلی کمی به هنرمندان انقلابی می‌دهد. یعنی در رسانه ملی بروید و مجموعه کتاب‌هایی  که در یکی دو سال اخیر دارند آدم می‌آورند و صحبت می‌کنند به خصوص حوزه‌های هنری، ببینید چه کسانی را برای صحبت آورده اند و چه کسانی را چهره کردند؟ آنجاست که باید ببینیم که اشکال چی هست که این اتفاق ناگوار می‌افتد.»

 

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال از مشغله ها و دغدغه های این روزهایش اظهار داشت: «من در دفتر راه نشستم و جوان‌ها دارند کار می‌کنند و من از کار آنها لذت می‌برم. اگر مایل باشند انتقال تجربه هم صورت می‌گیرد تا یکسری کمک فکری شود.»

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...