برگزیدگان ششمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان كردستان معرفی شدند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳


برگزیدگان ششمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان كردستان معرفی شدند

ششمین جشنواره استانی شعر وداستان جوان حوزه هنری كردستان عصر روز پنجشنبه 21 اسفند ماه 93 درمحل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج با معرفی برگزیدگان به كارخود پایان داد.

 

 

 

 

shabestan-436946راه‌نوا-  در این مراسم كه با حضور شاعران وداستان نویسان و علاقه‌مندان و مسئولین استانی برگزار شد ایرج كاكی معاون فرهنگی وهنری حوزه هنری استان كردستان در سخنانی گفت: در این دوره از جشنواره 124 اثر از 55 هنرمند شاعر و داستان نویس جوان به دبیرخانه ارسال گردید كه در دومرحله داوری گردید.

 

وی با اشاره به ویژگی های این دوره جشنواره گفت: از 6 سال گذشته كه این جشنواره آغاز به كار نموده است تا كنون یك گروه از هنرمندان جوان به وادی بزرگسالان وارد شده اند و در این جشنواره چهره هایی جدید و با آتیه به عرصه ادبیات استان معرفی می‌شوند كه انشاء ا… با برنامه ریزی های لازم زمینه شكوفایی بیش از پیش این عزیزان را فراهم آورییم.

 

معاون فرهنگی  حوزه هنری استان كردستان  توجه به مباحث هنری  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و معرفی مولفه های آن را از مهمترین رسالت های هنرمندان عنوان نموده و گفت: در این راستا از آثار هنرمندان استان به صورت كامل حمایت به عمل خواهد آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به سند چشم انداز ایران 1404 گفت: هنرمندان می توانند در ترغیب جامعه به سمت تحقق افق های بسیار روشن این سند كمك شایان توجهی نمایند و در این بین نقش شاعران و داستان نویسان در ترسیم آینده ایران اسلامی بر اساس سند بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

وی دراین رابطه افزود: دو رویداد هنری بسیار مهم در سال آینده برگزار می گردد اول جشنواره هنری ایران 1404 و سپس چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه های هنری كه مهمترین برنامه و تولیدات حوزه هنری كردستان بر این اساس برنامه ریزی گردیده است و جهت تحقق برنامه ریزیهای صورت گرفته نیازمند یاری و همراهی بیش از پیش هنرمندان استان می باشیم.

 

 

كاكی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته انشاء ا… سال 94 سالی پربار برای ادبیات استان خواهد بود و به زودی 4 مجموعه از آثار هنرمندان شاعر و داستان نویس استان كه هم اكنون زیر چاپ می باشد رونمایی خواهد شد.

 

وی با تقدیر از داوران این دوره آقایان اسد آزاد بخت، رحیم لقمانی، بهنام زارعی و محمد رضا كلهر كه آثار رسیده را با دقت و وسواس خاصی مورد بررسی قراردادند گفت: این جشنواره ها به دنبال رتبه بندی صرف نیست بلكه هدف آن كشف استعدادهای جوان ادبی استان و از همه مهمتر تحكیم دوستی ها و تبادل تجربیات است.

 

در ادامه تعدای از شاعران و داستان نویسان شركت كننده آثار خود را قرائت و سپس برگزیدگان جشنواره براساس رای كمیته داوران معرفی گردیدند.

 

در بخش آزاد شعر فارسی:
رتبه اول شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی تعلق گرفت به خانم میدیا حسنی از سنندج.
رتبه دوم شامل لوح تقدیر وهدیه نقدی تعلق گرفت به خانم نیلوفر ملایی از سنندج
رتبه سوم  شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی تعلق گرفت به آقای سالار شریعتی از سنندج
در بخش داستان ویژه دفاع مقدس صباح سلطانی از قروه با داستان بر جای مانده لوح تقدیر و جایزه برتر این بخش را از آن خود نمود.

 

در بخش آزاد داستان فارسی:
رتبه اول تعلق گرفت به آقای فواد امیری با داستان سه نقطه صفر از سنندج.
رتبه دوم به صورت مشترك تعلق گرفت به خانم « ویدا نقشبندی » با اثر داستانی عاقبت به خیری و خانم « شهناز ژولیده» با داستان مابه ازای هیچ.
رتبه سوم این بخش نیز به صورت مشترك تعلق گرفت به « ندا پیر خضرانیان »از مریوان  با داستان بستگی به فیلمش داره و ناهید ژولیده با اثر دریا از سنندج
در بخش داستان كردی آثار به حد نصاب داوری نرسید.

 

در بخش شعر كردی :
رتبه اول تعلق گرفت به خانم ژیلا صفایی ازدیواندره 
رتبه دوم تعلق گرفت به خانم سمیرا صلاحی از سنندج
رتبه سوم تعلق گرفت به شلیرمحمدی از سنندج

 

 

منبع: پایگاه خبری حوزه‌هنری

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...