برگزاری کنگره «هنرمندان شهید موسیقی» در سکوت کامل رسانه‌ای
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳


گفتگو با «هوشنگ جاوید»

برگزاری کنگره «هنرمندان شهید موسیقی» در سکوت کامل رسانه‌ای

پژوهشگر صاحب نام موسیقی نواحی ایران از کم توجهی مدیران ارشاد به کنگره هنرمندان شهید موسیقی در استان بوشهر که توسط سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد، انتقاد کرد.

 

 

 

 

13910130    000390_PhotoAراه‌نوا- هوشنگ جاوید درباره برگزاری کنگره هنرمندان شهید موسیقی در استان بوشهر گفت: روز 28 بهمن‌ماه امسال سازمان بسیج هنرمندان کشور برنامه بسیار ارزشمند و ویژه‌ای را در بوشهر با عنوان کنگره هنرمندان شهید موسیقی برگزار کرد که متاسفانه تا به امروز مورد بی‌مهری مسئولان فرهنگی هنری کشور و رسانه ها قرار گرفت. برای هنرمندانی که جان خود را بر سر دفاع از ناموس و وطن خود گذاشته اند بسیار نامهربانی است که بخواهیم این گونه بی سر و صدا و کم توجه به این کنگره بپردازیم.

 

وی ادامه داد: در این مراسم که از خانواده شهدا و ایثارگران بوشهری هم دعوت شده بود، شهروندان بوشهری نیز استقبال بسیار زیادی کردند و در تالاری که ما دعوت شده بودیم ازدحام جمعیت به حدی بود که واقعا کار را برای برگزارکنندگان مشکل کرد و من در عجبم که چرا این رویداد هنری بازتاب آنچنانی در رسانه ها نداشت. این در حالی است که غیر از حضور نماینده ولی فقیه در بوشهر، هنرمندان دیگری چون محمد گلریز، سیدمحمد میرزمانی و من هم در مراسم سخنرانی داشتیم و حیف بود این چنین در سکوت خبری برگزار شود.

 

این پژوهشگر موسیقی نواحی ایران تأکید کرد: این کنگره رویداد بسیار با اهمیتی بود که پیش تر از اینها باید توسط نهادها و دستگاه‌های اصلی فرهنگی که بودجه اصلی را در اختیار دارند انجام می گرفت اما دوستان تاکنون این کار را انجام ندادند و تصور می کنم اصلا به فکر برگزاری آن هم نبودند. اگر مدعی کار بنیادی در موسیقی برای گونه های مختلف آن هستیم باید در ابتدای کار به تقویت هویت معنوی خودمان بپردازیم نه اینکه بی اعتنا به چنین فضایی منتظر بمانیم که نهادی مانند سازمان بسیج هنرمندان این کار را انجام دهد و وظیفه نهادهایی چون وزارت ارشاد را به دوش بکشد.

 

جاوید تصریح کرد: متاسفانه یکی از اتفاقاتی که در این کنگره افتاد حضور پیدا نکردن مسئولان اداره ارشاد بوشهر در مراسم بود که من اطلاع پیدا کردم ستاد برگزاری کنگره دعوتنامه را برای همه مسئولان دعوتنامه ارسال کرده بود اما بازهم دوستان اداره ارشاد در مراسم حضور پیدا نکردند. حالا کاری به هنرمندانی که در مراسم حضور داشتند ندارم اما آیا خانواده شهدا ارزش نداشتند که عزیزان اداره ارشاد به خاطر آنها هم که شده به این مراسم معنوی باشکوه بیایند؟

 

وی بیان کرد: حقیقتا از اینکه دیدم نه مسئولان و نه رسانه ها به این کنگره اهمیت چندانی ندادند، ناراحت شدم. ما نباید از آرمان های خود دور باشیم چرا که پرداختن به تقویت هویت معنوی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه بیشتری کرد. موضوعی که متاسفانه در این سالها کمتر به آن توجه داشته ایم و دست مردم بوشهر درد نکند که این چنین در سکوت خبری کاری کردند که من به وجود این مردم شریف افتخار کنم.

 

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به حضور محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر در این مراسم هم گفت: یکی از نکات جالب توجه این مراسم حضور بی خبر محسن شریفیان در مراسم بود که بدون دعوت کسی در بین تماشاگران حضور داشت. به اعتقاد من حضور هنرمندانی چون شریفیان می تواند موسیقی بوشهر را از رکود در بیاورد به شرط اینکه دوستان هم به صداقت و کار او اعتماد کنند و از فعالیتهای در عرصه موسیقی اصیل بوشهر حمایت هایی را انجام دهند. چرا که حضور این هنرمند در مراسمی معنوی نشان دهنده ارادت قلبی به او به هویت معنوی فرهنگ و هنر این سرزمین است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...