کتابی شامل اشعار قرائت شده در محضر رهبر انقلاب
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴


«آینه گردانی» ۲۸ آذرماه، در حوزه هنری معرفی می‌شود

کتابی شامل اشعار قرائت شده در محضر رهبر انقلاب

مراسم معرفی کتاب «آینه‌گردانی»، شامل سروده‌های قرائت شده توسط شاعران در محضر رهبر معظم انقلاب شنبه، ۲۸ آذرماه، در حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

 

 

 

139409241417443167150510راه‌نوا- مراسم معرفی کتاب «آینه‌گردانی»، مجموعه اشعار آئینی ارائه‌ شده در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شنبه شب آینده 28 آذرماه همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

 

این مراسم به همت مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و با مشارکت حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه‌ فرهنگی هنری شهرستان ادب، از ساعت 18 الی 20 در محل سالن سوره‌ حوزه‌ هنری و با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی برگزار می‌شود.

 

این کتاب، مجموعه اشعار آیینی است که در فاصله‌ زمانی سال‌های 1368 تا 1392 در شب‌های شعر نیمه‌ ماه رمضان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی خوانده شده است. نام کتاب برگرفته از این بیت لسان‌الغیب، حافظ شیرازی، است:

 

جلوه‌گاه رخ او دیده‌ من تنها نیست
ماه و خورشید هم این آینه می‌گردانند

 

محافل شب شعر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور شاعران جوان و پیشکسوت از ایران و دیگر کشورها از سال‌ها پیش در شب‌های نیمه‌ ماه مبارک رمضان برگزار می‌شده است. بخش قابل توجهی از اشعار قرائت‌شده در این دیدارها مربوط به اشعار آئینی است.

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...