طولانی‌ترین جلسه عمومی رهبر انقلاب برپا می‌شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴


توضیحات قزوه در آستانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب

طولانی‌ترین جلسه عمومی رهبر انقلاب برپا می‌شود

علیرضا قزوه كه مدیریت دیدار و شب شعرهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری را بر عهده دارد، از حضور بیش از 70 درصد از شاعران برای نخستین بار در این نشست خبر داد.

 

 

 

 

194959_138راه‌نوا- علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در گفت‌وگویی درباره دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری كه امسال نیز چهارشنبه 10 تیر ماه، همزمان با ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، اظهار كرد: بیش از 70 درصد شاعرانی كه در این دیدار حاضر می شوند، چهره‌های تازه و جوان هستند و برای نخستین بار است كه در این محفل حضور دارند و همچنین بیش از 80 درصد شاعرانی كه شعر می خوانند نیز برای نخستین بار است كه فرصت پیدا می‌كنند تا در این جلسه به شعرخوانی بپردازند.

 

وی ادامه داد: اغلب شاعرانی كه در جلسه سال 94 دیدار شاعران با حضرت آقا به شعرخوانی می‌نشینند جوان هستند و دلیل این انتخاب هم احترام به جوانانی است كه شعر را جدی گرفته‌اند تا انگیزه آن‌ها برای ادامه این راه نیز دو چندان شود.

 

قزوه درباره شیوه انتخاب اشعار برای قرائت در این شب شعر نیز گفت: این اشعار طی فرایند 2 ماهه و پس از 20 جلسه كارشناسی و با حضور 10 كارشناس مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انتخاب شده‌اند. موضوعات اشعار متنوع و تمام موضوعات شعری مورد احترام هیات انتخاب بوده‌اند و به شعریت بیش از هر فاكتوری توجه شده است.

 

این شاعر گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته، تعداد كشورهای حاضر و شاعران بین المللی اندكی بیش‌تر شده است. همچنین برخی از مسوولان فرهنگی و هنری برجسته كشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری را طولانی‌ترین جلسه حضرت آیت الله خامنه‌ای با مخاطبانشان دانست و گفت: این جلسه یك ساعت پیش از اذان مغرب آغاز می‌شود و اغلب اوقات تا پاسی از شب و ساعت 24 ادامه دارد.

 

 

 

 

 

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...